Războiul prețurilor în industria vehiculelor electrice se intensifică. Ce măsuri anunță Volkswagen
0Volkswagen oferă discounturi temporare în China, unde se intensifică războiul preţurilor în industria vehiculelor electrice, a anunţat Ralf Brandstaetter, membru al Consiliului de Administraţie, la Salonul auto IAA de la Munchen, transmite Reuters.
Potrivit sursei citate, Brandstaetter, responsabil pentru afacerea Volkswagen în China, a declarat că cel mai mare producător auto european a lansat anul trecut un program masiv de reducere a costurilor pentru platforma sa electrică MEB.
„Primele rezultate se materializează acum. Am transferat aceste beneficii direct clienţilor noştri, de exemplu în cazul modelului electric ID.3. Cu aceste eforturi semnificative, ne-am sporit substanţial competitivitatea", a declarat Brandstaetter pentru Reuters, informează Agerpres.
Acesta nu a detaliat nivelul discounturilor din China, dar a precizat că acestea sunt temporare.
„Spre deosebire de reducerile de preţuri de 50%-60% ale unor rivali din China, Volkswagen a adoptat măsuri de marketing temporare", a informat grupul german.
Volkswagen se confruntă cu presiuni din partea unor acţionari în urma expunerii la China, în special în privinţa contestatei fabrici din regiunea Xinjiang. Din 2021, Statele Unite au acuzat China de „genocid" împotriva uigurilor din regiunea autonomă Xinjiang.
Volkswagen nu se va alătura războiului preţurilor
Brandstaetter a dat asigurări că Volkswagen nu se va alătura războiului preţurilor început de Tesla anul acesta, adăugând că grupul german obţine încă suficiente profituri din vânzările de maşini care nu sunt electrice pentru a face faţă situaţiei.
„Profitabilitatea este prioritatea noastră. De aceea nu vrem să vindem pe piaţă vehicule electrice la orice preţ", a declarat oficialul VW.
Volkswagen se aşteaptă să livreze aproximativ 9,5 milioane vehicule în 2023, în creştere faţă de 8,26 milioane de vehicule anul trecut. De asemenea, veniturile sunt aşteptate să fie cu 10% până la 15% mai mari în 2023 decât în 2022, ceea ce sugerează că Volkswagen se aşteaptă la vânzări de 307 până la 331 miliarde de euro în acest an.
La mijlocul lunii trecute, Tesla a redus, din nou, preţurile pe piața din China pentru versiunile sale de performanţă şi cu autonomie lungă Model Y, anunța Reuters.
Măsura a venit după ce vânzările de vehicule Tesla, fabricate în China, au scăzut cu 31% în iulie, faţă de iunie, prima lor scădere lunară din decembrie, deoarece producătorul auto a oprit o parte din producţie pentru a se pregăti pentru o lansare a unei versiuni îmbunătăţite a automobilului Model 3.
Tesla a redus preţurile de pornire ale ambelor versiuni ale Model Y cu 14.000 de yuani (1.935 dolari).
Preţul de pornire al Model Y Long Range scade cu 4,5% la 299.900 de yuani, iar preţul de pornire al Model Y Performance este acum de 349.900 de yuani, în scădere cu 3,8%.
În acelaşi anunţ, Tesla a mai spus că va oferi subvenţii de asigurare în China în valoare de 8.000 de yuani, între 14 august şi 30 septembrie, pentru cumpărătorii versiunilor entry-level, cu tracţiune spate, ale vehiculelor Model 3 aflate în inventar.
În ultimele luni, Tesla și-a redus prețurile de mai multe ori pe piețele majore, inclusiv SUA și China.
Războiul prețurilor în industria vehiculelor electrice
Și Ford Motor s-a alăturat, în iulie, războiului prețurilor în industria vehiculelor electrice. Compania a redus preţurile pentru vehiculele sale pickup electrice F-150 Lightning cu până la 10.000 de dolari, declarând că eforturile sale de a creşte producţia şi de a reduce costurile pentru mineralele care intră în componenţa bateriilor au dat roade.
Reuters spunea că mișcarea vine pe fondul unui război al prețurilor început de Tesla în urmă cu câteva luni.
„Ford Lightning este un vehicul bun, doar oarecum scump, mai ales având în vedere ratele ridicate ale dobânzilor din zilele noastre pentru orice tip de împrumut”, a spus atunci CEO-ul Tesla, Elon Musk.