Podul peste Dunăre, traversat de 150.000 de mașini de la inaugurare. Noua atracție turistică a României VIDEO
0Podul peste Dunăre, Golden Gate de România, a fost traversat de aproximativ 150.000 de mașini de la inaugurarea sa din 6 iulie 2023. Construcția este noua atracție turistică a României.

Cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea din Europa a fost traversat până acum de aproape 150.000 de mașini, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, pe Facebook.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila a trezit un interes uriaș din partea românilor. Pe lângă utilitatea practică, podul a devenit și o adevărată atracție turistică. Numeroși români vin cu mașinile din diverse colțuri ale țării ca să vadă podul, să îl traverseze și să își facă poze cu el. Mai mult, primăriile organizează excursii pentru localnici.
Vizitatori nu vin doar de pe uscat la podul peste Dunăre, ci și de pe apă. Transportatorii privați care fac plimbări pe fluviu au inclus și curse speciale, până la pod, al treilea ca mărime din Europa.
Tot ce trebuie să știi despre „Golden Gate” de România
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat joi, 6 iulie, și aduce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară.

FOTO Inquam Photos/George Călin
Totodată, podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție post-revoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România.
Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni ai podului sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.
Podul nu traversează doar fluviul, ci leagă România peste Dunăre
Obiectivul care face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.
Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. De asemenea, podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.
Tablierul metalic cântărește 20.860 tone, iar segmentele acestuia au fost made în România, la șantierul naval Brăila, cu tablă de la Combinatul siderurgic Liberty Galați.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila FOTO: Ionel Scrioșteanu
Pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România: s-au folosit fire de cablu de cca 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal.
Potrivit CNAIR, în perioada 17 iulie-30 noiembrie, se închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri inclusiv, în intervalul orar 21,00 – 6,00, pentru demontarea macaralelor folosite la construcția pilonilor de susținere ai podului.
În perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan – Brăila.