Nouă zile de circulație fără restricții pe podul peste Dunăre de la Brăila. Ce reguli trebuie să respecte șoferii VIDEO
0CNAIR anunță că, în perioada 17 iulie-30 noiembrie, se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri inclusiv, în intervalul orar 21,00 – 6,00, pentru demontarea macaralelor folosite la construcția pilonilor de susținere ai podului.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat printr-un comunicat de presă, că, pentru finalizarea lucrărilor auxiliare la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, în perioada 17 iulie-30 noiembrie, se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri inclusiv, în intervalul orar 21,00 – 6,00, exceptând zilele de sărbători legale.
Asta înseamnă că până pe 17 iulie se poate circula pe podul peste Dunăre de la Brăila și pe timpul nopții. În weekend, de sâmbătă, ora 6,00, până luni, ora 21,00, circulația rutieră va fi permisă pe pod fără întrerupere.
În perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan – Brăila.
Întreruperea circulației pe timpul nopții este necesară deoarece se va lucra pentru demontarea macaralelor folosite la construirea celor patru piloni de susținere a podului.
Limita maximă de viteză
Potrivit reprezentanților IPJ Brăila, limita maximă de viteză permisă circulației pe pod este de 80 kilometri/oră. „Este interzisă oprirea voluntară a autovehiculelor pe pod! Încălcarea acestei prevederi legale constituie contravenție și se sancționează cu amendă, în valoare cuprinsă între 290 și 435 de lei și 2 puncte penalizare”, avertizează oamenii legii.
Nu există restricții de tonaj, astfel că toate categoriile de autovehicule pot tranzita podul. „Trotuarele nu vor fi deschise circulației pietonale publice, acestea fiind folosite strict pentru activitățile de mentenanță”, spun reprezentanții IPJ Brăila.
Aviz șoferilor care vor circula pe podul de la Brăila. În această perioadă, polițiștii rutieri vor acționa în zona podului pentru verificarea respectării normelor rutiere în vigoare.
Construcția a fost dată în folosință, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, joi, 6 iulie 2023.
La marea inaugurare a podului suspendat peste Dunăre, așa-numitul Golden Gate al României, au participat Klaus Iohannis, președintele României, Marcel Ciolacu, premierul României, Nicolae Ciucă, președintele Senatului, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, Adina Vălean, comisarul european pentru Transport, ambasadorii Italiei și Japoniei.
Deși a fost inaugurat cu surle și trâmbițe, pe podul peste Dunăre vor fi restricții de circulație, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, timp de patru până la opt săptămâni, se va circula restricționat pe podul de la Brăila, iar traficul rutier va fi închis pe timpul nopții.
Leagă Muntenia, Dobrogea și Moldova
Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție postrevoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România.
Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni sunt ai podului dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.
Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.
Lungimea totală a podului este de 1974,3 metri, iar înălțimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundației. De asemenea, podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) și două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul brăilean și de 364,6 metri pe malul tulcean.
Obiectivul care va face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova a fost deja botezat Golden Gate-ul României. Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.
Pentru întinderea cablurilor principale, s-a folosit o procedură în premieră pentru România: s-au folosit fire de cablu de circa 5,44 mm, care au format pachete de câte 544 fire, iar toroanele, în număr de 16, au format, ulterior, cablul principal. Au o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea ce ar putea înconjura Pământul de două ori.