Nestle asigură că va majora prețurile într-un ritm mai moderat în a doua jumătate a anului

0
Publicat:

Nestle va majora prețurile produselor sale într-un ritm mai moderat în restul anului 2023, a declarat joi CEO-ul companiei, Mark Schneider, relatează Reuters.

Nestle a majorat prețurile în urma pandemiei și războiului FOTO Shutterstock
Nestle a majorat prețurile în urma pandemiei și războiului FOTO Shutterstock

Grupul a răspuns astfel criticilor potrivit cărora producătorii de alimente practică prețuri mai mari decât este necesar.

Conform sursei citate, companiile de bunuri de larg consum au crescut prețurile în ultimii doi ani, ca răspuns la impactul pandemiei de COVID-19, la perturbarea recoltelor din cauza unor fenomene meteorologice neobișnuite și la invazia Rusiei în Ucraina.

Comercianții cu amănuntul, politicienii, consumatorii și mass-media au acuzat, la rândul lor, industria de majorarea prețurilor, spun specialiștii. Aceștia reamintesc că ministrul de Finanțe al Franței, Bruno le Maire, a ordonat, luna trecută producătorilor de alimente să reducă prețurile sau se vor confrunta cu amenzi.

„Nu considerăm acele (acuzații) ca fiind o descriere exactă a locului în care ne aflăm”, a declarat directorul general al Nestle, Mark Schneider, reporterilor. „Am stabilit prețuri foarte moderate și foarte conservatoare”.

Nestle, care produce batoanele de ciocolată Kit Kat și cafeaua Nescafe, a raportat o creștere de 10,6% a profitului pe acțiune în prima jumătate a anului 2023, când a majorat prețurile cu o medie de 9,5%. De asemenea, a raportat vânzări organice mai mari decât cele așteptate.

Profitabilitatea noastră în sudul Europei este în scădere semnificativă... Acest lucru se întâmplă în ciuda tuturor măsurilor interne de eficiență pe care le luăm”, a spus Schneider. „Situația franceză este chiar mai rea decât cea pe care ați văzut-o pentru Europa”.

Creșterile de preț „se vor modera” în a doua jumătate a anului și „vor fi mult mai bine direcționate către produsele care sunt încă supuse inflației costurilor de producție”, a spus Schneider.

Nestle și rivalul Danone se numără printre firmele ale căror prețuri la produse în Franța au crescut cu peste 10% în acest an, potrivit datelor NielsenIQ analizate pentru Reuters de Bernstein, punându-le potențial sub presiunea guvernului de a renegocia cu retailerii francezi.

CEO-ul Carrefour, cel mai mare retailer alimentar din Europa, a acuzat miercuri furnizorii că nu au cooperat la aceste renegocieri.

Luna trecută, în Franța, Carrefour a început să reducă preţurile cu aproximativ 10%, în medie, la un număr de aproximativ 500 de produse.

Economie

Top articole

Partenerii noștri

image
stiripesurse.ro

Ultimele știri
Cele mai citite