Franța va prelungi „trimestrul anti-inflaţie” şi dincolo de 15 iunie. „Distribuitorii şi-au dat acordul”
0Retailerii francezi sunt de acord să prelungească ofertele cu cel mai mic preţ posibil la produsele alimentare de bază, a anunțat, miercuri, ministrul Finanţelor, Bruno Le Maire, transmite Bloomberg.
Potrivit oficialului, preţurile ridicate continuă să afecteze bugetele gospodăriilor din Franța.
Conform unei campanii pe trei luni, anunţate la începutul lunii martie, lanţurile de supermarketuri s-au angajat să ofere produse la preţuri reduse cu prilejul unui ,,trimestru anti-inflaţie", până în data de 15 iunie.
„Vom prelungi trimestrul anti-inflaţie şi dincolo de 15 iunie", a declarat Bruno Le Maire într-un interviu pentru postul de radio France Info, informează Agerpres.
Ministrul Finanţelor a dat asigurări că „distribuitorii şi-au dat acordul" pentru această prelungire şi a adăugat că îi va convoca, săptămâna următoare, pe marii producători de alimente şi retaileri pentru a accelera renegocierea contractelor comerciale, astfel încât scăderile înregistrate în rândul costurilor pentru producători să se reflecte şi pe rafturile supermarketurilor.
„Producătorii de alimente trebuie să ajute cu reducerea preţurilor. Preţurile angro scad, la grâu de exemplu, dar şi preţurile cu transportul. Producătorii de alimente trebuie să transfere aceste scăderi asupra preţurilor de retail", a spus Bruno Le Maire.
Acesta a avertizat că Guvernul de la Paris va lua măsuri împotriva marilor producători de alimente care optează pentru îmbunătăţirea marjelor de profit pe seama consumatorilor şi anterior le-a dat acestora termen limită până la finele lunii mai să repornească negocierile cu retailerii.
Ritmul inflaţiei în a doua cea mai mare economie din zona euro rămâne la un nivel ridicat, şi chiar a accelerat surprinzător până la 6,9% în luna aprilie.
Banca Franţei a estimat că majorările de preţuri la alimente nu vor începe să încetinească decât în a doua jumătate a anului. Aceasta este cea mai gravă criză a costului vieţii din ultima generaţie şi îi afectează pe consumatori într-un moment în care există proteste de stradă faţă de decizia preşedintelui Emmanuel Macron de a majora vârsta de pensionare cu doi ani, ceea ce creşte presiunile asupra Guvernului să ia măsuri pentru a calma situaţia.
În martie, Bruno Le Maire spunea că marjele de profit ale lanţurilor de supermarketuri vor suferi un impact de câteva sute de milioane de euro prin oferirea de produse la preţuri reduse cu prilejul unui „trimestru anti-inflaţie", până în luna iunie.
Potrivit acestuia, produsele care beneficiază de reducere sunt alese în mod liber de distribuitori şi vor putea varia de la o regiune la alta, însă pot fi identificate graţie unui logo care include tricolorul şi sloganul „trimestru anti-inflaţie".