Mega Image, dispusă să cedeze 87 de magazine pentru a putea prelua Profi. Ce se întâmplă cu angajații

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor.

Magazin Mega Image
Mega Image, dispusă să cedeze 87 de magazine din 44 de localități pentru a putea prelua Profi

UPDATE: Cele 87 de magazine vor fi vândute unuia sau mai multor cumpărători

Ulterior anunțului făcut de Consiliul Concurenței, potrivit căruia Mega Image va trebui să renunțe la 87 de magazine din 44 de localități în care operează și Profi, Mega Image a făcut o serie de precizări.

„Angajamentele asumate garantează că aprobarea tranzacției, în condițiile implementării lor, asigură păstrarea unui just echilibru concurențial pe piață, angajamentele fiind de natură să înlăture complet îngrijorările exprimate de Consiliul Concurenței cu privire la piețele locale. Astfel, Ahold Delhaize se angajează să cedeze activitățile de vânzare de bunuri de larg consum aferente unui număr total de 87 de magazine în vederea reducerii cotei de piață cumulative si a numarului de magazine în zonele relevante, către unul sau mai mulți cumpărători adecvați și evaluați în baza unor criterii obiective și calitative, cu aprobarea prealabilă a Consiliului Concurenței”, a informat Mega Image.

Angajații vor fi protejați:

Mega Image anunță că, angajamentele propuse constau în cesionarea activității comerciale a unor magazine situate în București, Ilfov, Cluj, Timișoara etc., iar cesiunea va fi realizată sub forma unui transfer de business (incluzând echipamentele, personalul aferent etc.), fără întreruperea activității pentru niciunul dintre magazinele implicate.

„În linie cu valorile esențiale ale grupului Ahold Delhaize, clarificăm faptul că întreg personalul implicat în desfășurarea activității magazinelor ce urmează a fi cesionate va fi protejat pe parcursul întregului proces și va fi transferat, alături de toate drepturile și beneficiile decurgând din lege, către cumpărătorul/cumpărătorii adecvat/adecvați.

De asemenea, în linie cu regulile specifice concentrărilor economice, cumpărătorul și/sau cumpărătorii vor trebui să îndeplinească o serie de condiții de eligibilitate menite să asigure viabilitatea și continuitatea activității comerciale cesionate. Mai precis, entitățile interesate vor trebui să îndeplinească toate cerințele legale aplicabile pentru a prelua activitatea. Totodată, cumpărătorul / cumpărătorii vor fi supuși, în prealabil, aprobării Consiliului Concurenței, astfel că orice acord final va fi încheiat doar după aprobarea de către Consiliul Concurenței.

Mega Image împreună cu grupul Ahold Delhaize își reafirmă angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure și la un preț competitiv, urmărind totodată dezvoltarea și menținerea rețelei de magazine la standarde operationale ridicate, în interesul dezvoltării în continuare a pieței de profil din România”, a anunțat retailerul.

Știrea inițială

..................................................

Consiliul Concurenței a supus dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurențiale identificate pe piața comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food S.R.L..

În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că tranzacția poate conduce la consolidarea poziției puternice a Mega Image pe piața comerțului cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount și alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localități din România.

Astfel, Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor. Principalele localități în care o parte din magazine ar fi cesionate sunt: Timișoara, Oradea, Bucuresti, Azuga, Breaza, Predeal, Bușteni, Popești Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Florești, Cluj-Napoca, Adjud, Balotești, Domnești, Chiajna, Constanța și Ploiești.

De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.

Reamintim că, în urmă cu câteva zile, autoritatea de concurență a pus în dezbatere publică și angajamentele propuse de Mega Image referitoare la implemetarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceștia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.

Mega Image și-a luat o serie de angajamente pentru a i se aproba achiziția companiei Profi Rom Food, cea care operează rețeaua de magazine Profi în România.

Setul de reguli propuse intenționează să asigure stabilitate și predictibilitate pe piața de retail din România, mai ales prin raportare la partenerii actuali ai celor două rețele de retail (Mega Image și Profi), cât și a potențialilor viitori parteneri ai Mega Image și Profi.

Angajamentele asumate includ reguli de gestionare a relațiilor cu furnizorii și cuprind 2 părți:

  • Partea Generală, aplicabilă tuturor furnizorilor, reprezintă o procedură clară și transparentă privind regulile de listare și delistare a produselor, precum și de gestionare a relațiilor comerciale, și stabilește modalități obiective și echidistante de evaluare a produselor, asigurând, totodată, respectarea cerințelor privind calitatea și siguranța, în scopul protejării consumatorilor.
  • Partea Specială, aplicabilă doar acelor furnizori care realizează mai mult de 20% din cifra lor de afaceri cu cele două rețele, include o serie consistentă de garanții și măsuri de protecție suplimentare create în beneficiul furnizorilor. Un element important de protecție este angajamentul conform căruia furnizorii incluși în această categorie nu vor fi delistați, excepție făcând situațiile cu totul excepționale, clar definite in procedură, care privesc în principal aspecte precum siguranța și sănătatea alimentelor, calitatea produselor, respectarea normelor legale. De asemenea, acești furnizori vor beneficia de termene extinse de notificare și oportunități de remediere a eventualelor neconformități, creându-le astfel un cadru care să le permită adaptarea activității, creșterea performanțelor și soluționarea problemelor operaționale. Totodată, aceștia se vor bucura de un sprijin suplimentar, sub formă de consultanță și formare, respectiv colaborare directă cu reprezentații celor două rețele, în scopul dezvoltării și îmbunătățirii relațiilor comerciale.

Compania promite produse de calitate, la preț competitiv

Mega Image împreună cu grupul Ahold Delhaize își reafirmă angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure și la un preț competitiv, urmărind totodată susținerea furnizorilor în acest demers. În acest context, angajamentele propuse de către grupul Ahold Delhaize au în vedere garantarea continuării relațiilor comerciale benefice și eficiente, asigurând la nivelul pieței de retail din România predictibilitate și stabilitate, astfel încât furnizorii Mega Image și/sau Profi să se bucure de protecții suplimentare pentru o perioadă de timp de 24 de luni și să fie încurajați în diversificarea activității lor comerciale”, a precizat compania.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite