Mega Image și-ar putea asuma anumite angajamente în cadrul preluării magazinelor Profi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mega Image a făcut joi o serie de precizări privind îngrijorările exprimate de Consiliul Concurenței legat de preluarea magazinelor Profi, susținând că va propune autorității o serie de angajamente.

Magazin Mega Image
Mega Image și-ar putea asuma anumite angajamente în cadrul preluării magazinelor Profi

Ahold Delhaize și Mega Image se află în prezent în discuții detaliate cu autoritatea de concurență pentru a înlătura îngrijorările menționate în respectivul comunicat de presă. Semnalarea îngrijorărilor formulate de către autoritatea de concurență reprezintă o etapă firească în procesul de autorizare a tranzacției, prevăzută de legislația aplicabilă.

Ahold Delhaize și Mega Image lucrează în momentul de față la un set de angajamente corespunzătoare și adecvate, conform prevederilor legale aplicabile în materie de concentrări economice, urmând procedura specifică în fața Consiliului Concurenței.

Avem convingerea că angajamentele ce vor fi propuse autorității de concurență vor fi satisfăcătoare și adecvate pentru a elimina îngrijorările formulate”, au declarat joi reprezentanții Mega Image.

„Preluarea Profi de către Mega Image ar putea avea efecte negative”

Consiliul Concurenței are o serie de îngrijorări concurențiale referitoare la tranzacția prin care prin care Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) preia Profi Rom Food S.R.L..

Îngrijorările rezultate în urma analizei efectuate de autoritatea de concurență vizează atât piața comerțului cu amănuntul, cât și piața achizițiilor de produse de consum curent preponderent alimentare.

Astfel, pe unele piețe locale, unde sunt prezente cele două rețele, operațiunea poate conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor pentru achiziția de produse alimentare.

De asemenea, tranzacția ar putea genera efecte negative asupra activității unor furnizori având în vedere, pe de o parte, reducerea numărului de companii achizitoare și, pe de altă parte, consolidarea poziției Mega Image pe piața de achiziții.

Așa cum știți, Comisia Europeană a fost de acord să ne transfere analiza acestui caz, la solicitarea noastră, având în vedere că piața românească este cea mai afectată. Este cea mai mare tranzacție pe piața de retail din România și este nevoie de o analiză complexă. De aceea ne consultăm cu autoritățile din alte state membre care au gestionat tranzacții similare, dar vrem să aflăm și punctele de vedere ale celor afectați: producători agricoli și procesatori, concurenți, asociații de consumatori” a declarat Bogdan Chirițoiu, Președintele Consiliului Concurenței.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite