Înmatriculările de vehicule pentru transportul pasagerilor au crescut cu 4,7% în trimestrul 3 din 2024

0
Publicat:

Institutul Național de Statistică (INS) a raportat o creștere de 4,7% a înmatriculărilor noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor în al treilea trimestru al anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Creștere a înmatriculărilor de vehicule rutiere în România în trimestrul III
Creștere a înmatriculărilor de vehicule rutiere în România în trimestrul III. Foto: Arhivă Adevărul

În același timp, înmatriculările vehiculelor pentru transportul mărfurilor au avut o creștere de 6% față de trimestrul III din 2023.

Potrivit INS, înmatriculările de vehicule pentru transportul pasagerilor au avut variații diferite: mopedele și motocicletele au înregistrat o creștere notabilă de 33,3%, iar autoturismele au crescut cu 3,5%. Pe de altă parte, înmatriculările de autobuze și microbuze au scăzut semnificativ, cu 22,7%. La vehiculele rutiere noi pentru pasageri, mopedele și motocicletele au crescut cu 46%, însă s-au observat scăderi de 13,7% la autoturisme și de 22,5% la autobuze și microbuze.

În cazul vehiculelor pentru transportul mărfurilor, înmatriculările au crescut cu 8,8% la categoria autocamioane (inclusiv vehicule speciale) și cu 5,1% la remorci și semiremorci. Totuși, s-a înregistrat o scădere de 1,5% la autotractoare. La vehiculele noi, remorcile și semiremorcile au crescut cu 7,1%, în timp ce autotractoarele și autocamioanele au înregistrat scăderi de 22,2% și, respectiv, 2,7%.

Comparând trimestrul III 2024 cu trimestrul precedent, a fost înregistrată o scădere de 7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și de 8,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Conform INS, la sfârșitul trimestrului III 2024, 63,4% din vehiculele rutiere înmatriculate în circulație erau conforme cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, iar 10,3% erau clasificate Non-Euro. Pentru autoturisme, ponderea majoritară de 33,6% era reprezentată de vehicule Euro 4. Autobuzele și microbuzele predominante erau cele Euro 3, cu o pondere de 23%, iar mopedele și motocicletele clasificate Non-Euro reprezentau 24,4% din total.

Pentru autocamioane, majoritatea vehiculelor erau conforme cu norma Euro 3 (27,6%), în timp ce la autotractoare cele conforme cu Euro 6 reprezentau 43,1%. Vehiculele pentru scopuri speciale aveau cea mai mare pondere de 22,9% clasificate Non-Euro.

INS precizează că datele includ înmatriculările de vehicule noi și second-hand importate, dar nu includ reînmatriculările în urma vânzării vehiculelor, tramvaiele și troleibuzele, vehiculele militare, remorcile agricole și vehiculele de locuit.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite