Germania se opune interzicerii fabricării de vehicule noi cu ardere internă din 2035

0
0
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Ministrul german al Transporturilor şi-a exprimat joi o puternică opoziţie faţă de planurile de a interzice vânzarea de maşini noi cu motoare cu ardere în Uniunea Europeană în 2035, argumentând că acest lucru ar discrimina vehiculele alimentate cu combustibili sintetici, informează AP News.

Oficialii UE a votat miercuri să susţină măsura care cere producătorilor de automobile să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 100% până la jumătatea următorului deceniu, interzicând efectiv vânzarea în blocul de 27 de ţări de maşini noi alimentate cu benzină sau motorină.

Planul, care trebuie încă aprobat de statele membre UE, ar stimula semnificativ vânzările de vehicule electrice, deoarece parlamentarii au refuzat să scutească de la interdicţie maşinile alimentate cu combustibili sintetici. 

„Nu suntem de acord cu deciziile”, a declarat ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, reporterilor la Berlin.

„Vrem să modelăm transformarea într-un mod deschis din punct de vedere tehnologic”, a spus oficialul. „Aceasta include înmatricularea de maşini noi după 2035 dacă sunt alimentate exclusiv cu combustibili sintetici într-un mod neutru din punct de vedere climatic.”

Conform sursei citate, combustibilii sintetici sau e-combustibilii sunt fie rafinaţi din fabrici, fie fabricaţi folosind procese chimice de bază şi electricitate. Dacă electricitatea este generată din surse regenerabile, cum ar fi eolianul sau solarul, atunci combustibilii sunt consideraţi „neutri din punct de vedere climatic”, deoarece arderea lor eliberează în atmosferă doar atât carbon decât a fost îndepărtat anterior.

Totuşi, criticii susţin că oferta limitată de e-carburanţi ar trebui rezervată acelor moduri de transport în care electrificarea nu este fezabilă în prezent, cum ar fi avioanele.

Potrivit datelor transmise de AP, experţii de la Institutul de Cercetare a Energiei şi Climei din Juelich, Germania, au calculat că o maşină de dimensiuni medii care funcţionează cu combustibil sintetic ar consuma de şapte ori mai multă energie decât un vehicul electric comparabil.

Wissing este sub presiunea puternicului grup de lobby auto din Germania, VDA, care a criticat votul Parlamentului UE drept „o decizie împotriva inovaţiei şi tehnologiei”. Nu este clar dacă poziţia sa este împărtăşită de restul guvernului german.

Ecologiştii au aplaudat votul UE ca o modalitate de a proiecta Europa spre un viitor mai verde.

Maşinile reprezintă aproximativ 12% din emisiile de gaze cu efect de seră emise în UE. Blocul îşi propune să reducă emisiile din toate sursele la zero net până în 2050, iar experţii spun că transportul rutier este unul dintre sectoarele care trebuie să atingă acest obiectiv mai devreme.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite