Franţa cere retailerilor să notifice cumpărătorii cu privire produsele afecatate de „shrinkflation”

0
Publicat:

Retailerii francezi vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, într-un efort de a ţine sub control fenomenul "shrinkflation" (shrink - micşorare şi inflation - inflaţie), a anunţat vineri Ministerul de Finanţe, transmite Reuters.

foto barbat la supermarket
Franţa cere retailerilor să notifice cumpărătorii cu privire produsele afecatate de „shrinkflation”

Fenomenul a devenit o problemă pentru consumatori şi guverne, în condiţiile în care gospodăriile sunt afectate de scăderea puterii de cumpărare, în urma inflaţiei ridicate.

Din iulie, retailerii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când alimentele şi alte bunuri de consum, cum ar fi detergenţii, au dimensiuni mai reduse, într-un mod care provoacă creşterea preţului unitar.

"Shrinkflation este o jupuire, trebuie să-i punem capăt. Vreau să reconstruim încrederea consumatorilor şi încrederea merge mână în mână cu transparenţa", a afirmat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire.

Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia pentru produsele alimentare a atins nivelul record de record de 16%, în urma negocierilor anuale privind preţurile între furnizori şi retaileri.

Ca reacţie, Guvernul a adoptat o lege care prevede că negocierile au loc mai devreme anul acesta şi a pus presiune pe firme să limiteze majorările de preţuri.

În septembrie 2023, înaintea negocierilor anuale privind preţurile, Carrefour a pus în mod voluntar avertismente de preţ la unele produse, pentru a pune presiune pe giganţii din domeniul bunurilor de consum, cum ar fi Nestle, PepsiCo şi Unilever. 

Și prețurile pentru produse de Paște sunt afectate de fenomenul „shrinkflation”. Nu numai că prețurile sunt mai mari - ouăle de ciocolată delicioase s-au scumpit cu peste 10% într-un an - dar cumpărătorii care sunt dispuși să plătească mai mult trebuie să se aștepte să primească mai puțin pentru banii lor. Este vorba de fenomenul de micșorare a dimensiunilor: atunci când dimensiunile se micșorează, dar plătești același preț, sau uneori chiar mai mult, pentru același produs, transmite Bloomberg. 

Companiile fac față unei tendințe de creștere neîncetată pe piața de cacao prin reducerea dimensiunilor batoanelor de ciocolată. De asemenea, acestea promovează produse cu mai puțină cacao sau care prezintă alte arome vedetă, cum ar fi îmbrățișarea bunătăților care conțin ingrediente precum untul de arahide sau frișca.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite