Fenomenul „shrinkflation” afectează și produsele de Paște: Ouăle de ciocolată mai scumpe și mai mici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În acest an, consumatorii care vor să achiziționeze ouă sau iepurași de ciocolată, vor plăti mai mult pentru mai puțin, deoarece prețurile la cacao continuă să crească.

foto iepuraș de ciocolată
Fenomenul „shrinkflation” afectează și produsele de Paște

Nu numai că prețurile sunt mai mari - aceste ouă de ciocolată delicioase au crescut cu peste 10% într-un an - dar cumpărătorii care sunt dispuși să plătească mai mult trebuie să se aștepte să primească mai puțin pentru banii lor. Este vorba de fenomenul de micșorare a dimensiunilor: atunci când dimensiunile se micșorează, dar plătești același preț, sau uneori chiar mai mult, pentru același produs, transmite Bloomberg.

Companiile fac față unei tendințe de creștere neîncetată pe piața de cacao prin reducerea dimensiunilor batoanelor de ciocolată. De asemenea, acestea promovează produse cu mai puțină cacao sau care prezintă alte arome vedetă, cum ar fi îmbrățișarea bunătăților care conțin ingrediente precum untul de arahide sau frișca.

Dacă consumatorii nu au mai fost atenți cu adevărat la prețurile ciocolatei de la Crăciun - sau cu siguranță de la Halloween - vor avea un mic șoc în ceea ce privește prețurile pe care le plătesc pentru produsele de ciocolată de pe raft”, a declarat Billy Roberts, economist senior pentru alimente și băuturi la CoBank.

Contractele futures de cacao de la New York au închis deja anul 2023 cu un câștig de 61% și au continuat să crească de atunci. Prețurile s-au mai mult decât dublat doar în acest an, iar marți au atins un nivel record de 10.080 de dolari pe tona metrică. Raliul a fost determinat de o penurie istorică de boabe de cacao din Africa de Vest, cea mai importantă regiune de cultivare din lume.

Prețul mediu unitar al unui ou de ciocolată a crescut cu 12% în anul care s-a încheiat la 9 martie, în timp ce volumul vânzărilor a scăzut cu 4,2% în aceeași perioadă, potrivit datelor furnizate de NIQ, companie de cercetare în domeniul consumului. Vânzările de ciocolată în sens larg urmează o tendință similară, arată datele NIQ.

Chiar dacă prețurile sunt mai mari, acum poate că nu este un moment nepotrivit pentru a începe să vă faceți provizii de bunătăți - mai ales în săptămâna de după Paște, când se pun în vânzare bunătățile rămase de sărbători.

Acest lucru se datorează faptului că ciocolata este de obicei fabricată cu mult timp înainte.

Costurile de Paște sunt deja „blocate, deși la un cost mai mare al cacauei față de anul trecut”, a declarat David Branch, manager de sector la Wells Fargo Agri-Food Institute. Dar, „marile creșteri vor veni cel mai probabil în viitor”, pe măsură ce „prețurile astronomice” actuale își vor face efectul.

Actualele bomboane de Paște aflate pe rafturi de la Hershey Co, de exemplu, sunt planificate cu un an înainte cu comercianții cu amănuntul și nu sunt afectate de costurile actuale, a declarat Allison Kleinfelter, un purtător de cuvânt al companiei.

Asta înseamnă că, probabil, pentru iubitorii de ciocolată, în perioada Paștelui 2025, vor urma și alte vești proaste. Mai mult de 40% dintre consumatori spun că preferă un ou de ciocolată solid în locul unuia umplut sau gol, potrivit National Confectioners Association.

Cu toate acestea, ciocolata continuă să fie un răsfăț accesibil pentru mulți - în special de sărbători, care reprezintă aproape două treimi din toate vânzările de dulciuri din SUA. Aproape 90% dintre consumatori plănuiesc să cumpere bomboane de Paște, ceea ce face ca acestea să fie una dintre cele mai importante achiziții planificate pentru această sărbătoare, potrivit National Retail Federation.

Și chiar și în condițiile unor prețuri mai mari, „consumatorii continuă să îmbrățișeze ciocolata și bomboanele ca parte a sărbătorilor, ocaziilor și în fiecare zi”, a declarat Carly Schildhaus, directorul de afaceri publice și comunicare al Asociației Naționale a Cofetarilor.

Cererea pentru aceste bunătăți s-a dovedit adesea a fi mai inelastică decât alte bunuri neesențiale. La urma urmei, deși, din punct de vedere tehnic, nimeni nu are nevoie de ciocolată pentru a trăi, există cu siguranță mulți chocoholici care ar fi de acord cu acest lucru.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite