Drumul de mare viteză Filiași-Lugoj: A fost desemnată firma care va întocmi SF-ul ultimului lot
0Contractul pentru proiectarea ultimului dintre cele patru loturi ale Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km) are câștigător, a anunțat, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Potrivit acestuia, o asociere de proiectanți români are la dispoziție 22 de luni (de la semnarea contractului) pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Lotului Domașnea-Caransebeș (45 km).
Contractul are o valoare de 22,29 milioane de lei (fără TVA) și este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile. El va putea fi semnat după expirarea perioadei legale de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
La rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL - PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. - EAST WATER DRILLINGS SRL a câștigat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului 3 al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj.
Conform sursei citate, câștigătorul a fost desemnat după finalizarea reevaluării ofertelor în conformitate cu dispozițiile Deciziei CNSC.
„Sursa de finanțare a acestui contract va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile, iar semnarea lui va fi posibilă după expirarea perioadei legale (10 zile) de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.”, a precizat Cristian Pistol.
La sfârțitul lunii martie, ministrul Transporturilor anunța că, după reevaluarea ofertelor pentru contractul privind elaborarea Studiului de Fezabilitate al Lotului 3 (Domașnea-Caransebeș), CNAIR a desemnat câștigătoare oferta unei Asocieri de firme româno-franceze.
Drumul de mare viteză Filiași-Lugoj (aproximativ 230 km) este împărțit în patru loturi:
- Lotul 1 (Filiași - Drobeta Turnu Severin): 70 km
- Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domașnea): 65 km
- Lotul 3 (Domașnea - Caransebeș): 45 km
- Lotul 4 (Caransebeș - Lugoj): 50 km
La începutul lunii iunie a fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Filiaşi - Drobeta Turnu Severin. Cristian Pistol a precizat atunci că acest contract a fost semnat cu Asocierea SC DP Consult SA - SC Explan SRL - SC Geologic Site SRL - SCA Teaha & Fuzesi.
„Prin realizarea drumului de mare viteză Filiaşi - Lugoj urmărim mai multe obiective: asigurarea accesului la reţeaua TEN-T de baza şi la reţeaua extinsă, prin construcţia coridoarelor de legătură naţională, asigurarea unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere şi a timpilor de călătorie, conectivitatea între centrele economice importante dintre Oltenia şi Banat, îmbunătăţirea condiţiilor pentru transportul de mărfuri, asigurarea spaţiilor de parcare şi de odihnă pentru participanţii la traficul rutier, dar şi a măsurilor de siguranţă pentru transportatori, conform cerinţelor UE, realizarea unui căi rutiere de mare viteză, la standarde europene, inclusiv prin dotarea cu sisteme inteligente de transport (ITS)", a transmis directorul CNAIR.