Centura București Sud: Lucrările pe șantierul lotului trei au intrat, „în sfârșit”, într-un ritm bun
0Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu a prezentat, marți, stadiul lucrărilor pe șantierul lotului trei al Autostrăzii de Centură București Sud, precizând că acestea au intrat, „în sfârșit”, într-un ritm bun.
„Mă bucur că pot afirma, în sfârșit, că șantierul Lotului 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 a intrat într-un ritm bun, construindu-se în primele 6 luni ale anului, cât în toate cele 13 luni de la ordinul de începere al lucrărilor, care a fost emis la sfârșitul lunii octombrie 2021.”, a precizat oficialul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit sursei citate, progresul fizic al execuției lucrărilor a ajuns de la 26% (ianuarie 2023) la aproximativ 50% (sfârșitul lunii iunie 2023).
„Dacă ritmul se păstrează cel puțin la nivelul acesta, în vara anului viitor, vom putea circula și pe acest lot.”, subliniază secretarul de stat.
El a mai transmis că, pe acest sector de autostradă, sunt în curs de desfășurare următoarele lucrări:
- La pasajul pe autostradă peste A1 se cofrează și se betonează cuzineții și se lucrează la asamblarea tablierului metalic;
- La pasajul pe autostradă peste CF Bucureşti - Craiova (sat Țegheş, comuna Domneșt), au fost armate riglele și cuzineții pilelor;
- La podul pe autostradă peste râul Sabar (sat Dârvari, comuna Ciorogârla), se execută lucrări de cofrare și betonare a pilei Dârvari;
- La pasajul pe DJ602 peste autostradă (Ciorogârla), a fost finalizat radierul pilei P3, radierul Culeei 1 și se lucrează la armarea elevației Culeei 1;
- La trei pasaje peste autostradă, pe DC128, pe DC158 (ambele în Dârvari) și unul în Domnești, se execută lucrări de armare, cofrare și betonare a elevațiilor, pilelor;
- La pasajul pe autostradă peste DJ601 (Ciorogârla), continuă lucrările de armare banchetă cuzineți;
- La podul pe autostradă peste râul Ciorogârla, se decofrează și cofrează cuzineții;
Conform datelor transmise de Ionel Scriocteanu, continuă și lucrările de umpluturi la corpul de drum cu material necoeziv pentru traseul autostrăzii stânga/dreapta din zonele satelor Bâcu și Dârvari; continuă lucrările de scurgere a apelor și de cofrare și betonare a șanțurilor pereate, în zona localității Domnești, dar și execuția săpăturilor pentru bazinul de retenție, în zona satului Țegheş.
De asemenea, pe șantierul lotului trei al A0 Sud se execută lucrări de canalizare și dren median în zona satului Dârvari și se așterne stratul de formă cu balast între km 99+100 și km 99+720.
Pe acest lot de autostradă, vor fi construite 9 pasaje și 4 poduri, un nod rutier la intersecția cu A1, 46 podețe pe autostradă și bretele, două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.
„Având în vedere faptul că Lotul 1 și Lotul 2 ale A0 Sud vor fi date în trafic până la sfârșitul acestui an, conform angajamentului constructorului, prin urmare, este necesar ca și acest lot să se dea în trafic cât se poate mai repede, pentru a închide semi-inelul sudic care va prelua traficul de tranzit de pe actuala centură a Capitalei, făcând astfel legătura intre A1, DN6, DN5, DN4 și A2.”, precizează oficialul din Transporturi.
Lotul 3 al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.
Centura Capitalei
Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuţie.
În 2023 şi 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizaţi şi să fie deschişi circulaţiei, oferind traficului greu şi de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.
* A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)
- Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 şi A2.
- Cost: 830 mil lei lei fără TVA
- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
- Execuţie începută în: martie 2021
- Contract semnat pe august 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017
* A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)
- Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 şi DN5.
- Cost: 751 mil lei fără TVA
- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
- Execuţie începută în: august/octombrie 2020
- Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017
* A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)
- Lungime: 18 km, un nod rutier cu A1
- Cost: 853 mil lei (fără TVA)
- Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
- Execuţie începută în: octombrie 2021
- Proiectare avizată în octombrie 2021
- Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017.
- Termen de finalizare: Q3 2024