Criza globală de cipuri se adânceşte. Producătorii germani susţin că deficitul de semiconductori se poate prelungi până în 2022
0Producătorul german de semiconductori Infineon a anunţat marţi că stocurile sale sunt la cel mai scăzut nivel din istorie, estimând că deficitul global de aprovizionare cu cipuri se va prelungi până în 2022, relatează AFP.
„Stocurile sunt la cel mai scăzut nivel, cipurile noastre ajung direct din producţie la utilizatorii finali", a declarat directorul general de la Infineon, Reinhard Ploss, potrivit Agerpres.
Grupul german Infineon se numără printre cei mai mari producători mondiali de semiconductori, un sector afectat de un dezechilibru inedit între o cerere la cel mai ridicat nivel şi o ofertă insuficientă, în special ca urmare a perturbărilor provocate de criza Covid-19.
La uzina sa din Malayezia, unde lucrează 8.000 de persoane, Infineon a fost nevoit să întrerupă producţia timp de 20 de zile în cursul lunii iunie, din cauza măsurilor locale de carantină. Această închidere s-a tradus printr-o lipsă de producţie cuprinsă între 400 şi 500 de milioane de semiconductori, a precizat Reinhard Ploss.
Recentele inundaţii devastatoare care au lovit mai multe regiuni din vestul Germaniei au avut şi ele un impact asupra lanţurilor de producţie, a explicat Reinhard Ploss.
În acest moment, capacităţile de producţie ale Infineon sunt limitate într-un moment în care carnetul de comenzi a ajuns la un nivel echivalent cu doi ani de vânzări, ca urmare a apetitului consumatorilor pentru produse electronice. Acest dezechilibru va persista „până în 2022", a estimat directorul de la Infineon.
În sectorul auto, prima piaţă pentru Infineon, cererea de componente este foarte puternică, alimentată de boom-ul vânzărilor de automobile electrice. Însă constructorii de automobile trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.
Deficitul global de cipuri şi creşterea numărului de cazuri noi de infectare cu COVID-19 afectează perspectivele unei redresări a pieţei auto franceze, a transmis, luni, Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), conform Reuters.
Potrivit sursei citate, până acum, CCFA previziona un avans al înmatriculărilor de autoturisme noi în Franţa de 9-10% în 2021, dar datele ar putea fi revizuite în scădere, a avertizat un purtător de cuvânt al CCFA.
Deficitul global de semiconductori şi incertitudinile privind evoluţia pandemiei afectează cei mai mulţi producători auto, inclusiv grupurile auto Renault şi Stellantis.
În iulie, vânzările de automobile în Franţa au scăzut cu aproximativ 35%, la 115.713 unităţi, în timp ce în primele şapte luni ale anului piaţa auto franceză a înregistrat un avans de 16%, faţă de perioada similară din 2020, arată datele CCFA.
Situaţia în România
Uzina Dacia de la Mioveni şi-a sistat din nou producţia, pentru trei zile, săptămâna trecută, din cauza lipsei semconductorilor. Câteva secţii ale uzinei de autoturisme nu au mai putut funcţiona, iar mai mulţi angajaţi din cei 15.000 care lucrează la Mioveni, au fost trimişi acasă.
Ultima dată când Uzina Dacia şi-a trimis angajaţii în şomaj tehnic a fost în aprilie. De asemenea, în februarie şi marie a avut cinci zile fără producţie, tot din cauza lipsei de componente electrice.
„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă în zilele 26, 27 şi 28 iulie”, au explicat reprezentanţii companiei, potrivit Economedia.
Pe fondul crizei microcipurilor, şi Uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie. Uzina Ford de la Craiova este alături de cea din Koln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au şi peste 20 de zile fără producţie în 2021, în timp ce la Craiova maximul de zile în care producţia a fost tăiată a fost de şase zile, alături de mai multe zile cu producţie în două schimburi, în loc de trei. Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.
Sectorul auto a avut cel mai mult de suferit anul acesta din cauza problemelor cu aprovizionarea cu semiconductori. Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori.
Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice, transmite Agerpres.
În urmă cu puţin timp, grupul german Daimler AG a avertizat că deficitul global de semiconductori va afecta vânzările de maşini în semestrul doi din 2021. Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.