Contractele pentru secțiunea Bacău-Pașcani a Autostrăzii Moldovei, semnate. Cât vor costa lucrările

0
Publicat:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, miercuri, contractele necesare construcției celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani, parte din A7.

Proiect al Autostrazii Bacău - Pascani, Foto: CNAIR
Proiect al Autostrazii Bacău - Pascani, Foto: CNAIR

Miercuri, 15.02.2023, CNAIR a semnat contractele de execuție pentru toate cele 3 loturi din Autostrada Bacău – Pașcani, parte din A7 cu ofertantul declarat câstigător, respectiv ASOCIEREA S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.​”, au transmis reprezentanții CNAIR.

Potrivit acestora, valoarea totală a contractelor este de 4.682.198.422,61 lei fără TVA, astfel:

LOT 1: 1.638.322.250,22 Lei fără TVA

LOT 2: 1.277.947.884,17 Lei fără TVA

LOT 3: 1.765.928.288,22 Lei fără TVA

Traseul are o lungime totală de aproximativ 77,4 km, după cum urmează: LOT 1: 30,3 km, LOT 2: 18,99 km, LOT 3: 28,09 km,

Sursa de finanțare este din Fonduri Europene Nerambursabile - Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Durata fiecărui contract este de 150 luni, din care 30 luni sunt dedicate perioadei de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioadei de garanție a lucrărilor.

Conform datelor oferite de CNAIR, Autostrada Bacău-Pașcani va mai avea și următoarele dotări:

LOT 1 (km 0+000 – km 30+300) Bacău (Săucești) – Trifești

- Pe traseul autostrăzii vor fi construite: 3 noduri rutiere, 10 poduri și 66 podețe.

- Parcare de scurta durată la km 25+300;

- Spațiu pentru servicii Tip S1 la km 6+900, încluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice;

- Perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

LOT 2 (km 30+300 – km 49+299) Trifești – Gherăești

- Pe traseul autostrăzii vor fi construite: 3 noduri rutiere, 5 poduri și viaducte și 50 podețe.

- Centru de întreținere și coordonare (CIC), inclusiv Centru de Monitorizare și Informare (CMI) – km 34+815 (Roman)

- Perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de aparare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

LOT 3 (km 49+299 – km 77+393.70) Mircești – Pașcani

- Pe traseul autostrăzii vor fi construite: 3 noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje și 32 podețe.

- Parcare de scurtă durată la km 65+300, incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice;

- Spațiu pentru servicii S3 km 52+300 (dreapta, stanga), incluzând și dotarea cu stații de încărcare a autoturismelor electrice;

- Perdele forestiere pentru protecția căilor de comunicație și de transport, respectiv de apărare a acestora, împotriva înzăpezirilor.

Peste 305 de km din Autostrada Moldovei, în construcţie

Și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, miercuri, într-o conferinţă de presă că peste 305 de kilometri din Autostrada Moldovei (A7) sunt în mod oficial în construcţie, odată cu semnarea contractelor de execuţie pentru cele trei loturi ale autostrăzii Bacău - Paşcani.

Oficialul a subliniat că în 2-3 săptămâni Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii îşi va termina sută la sută sumele alocate din fonduri europene pe vechiul exerciţiu bugetar, 2014 - 2020, ceea ce reprezintă o premieră de când România a intrat în Uniunea Europeană, în 2007.

Odată cu semnarea acestor trei contracte, reuşim să ajungem la 305 kilometri din 320 din A7 contractaţi. Vorbim de FIDIC roşu, deci direct execuţie. (...) Munca nu trebuie să se oprească aici, pentru că la fel de importante sunt şi celelalte proiecte şi anume de a merge de la Paşcani în sus către Suceava şi Siret şi sunt cât se poate de optimist că anul acesta vom reuşi să scoatem la licitaţie pe FIDIC galben şi aceste tronsoane şi de asemenea A8. Este o muncă care vine din spate ca să reuşim astăzi să semnăm mai ales pe FIDIC roşu, deci direct execuţie", a spus Grindeanu, potrivit Agerpres.

Un singur lot de pe A7 este necontractat

În acest moment ne aflăm în următoarea situaţie: un singur lot de pe A7 este necontractat, dar eu sper ca în perioada următoare să se clarifice şi acest ultim lot. Este în desfăşurare licitaţia pe capetele din A8, iar după ce se termină aceste licitaţii tot ceea ce avem prevăzut pe contractare pe CNAIR, şi e bornă la sfârşitul anului să avem contracte pe 100%, e borna îndeplinită şi va fi îndeplinită mult mai repede", a adăugat el.

Şeful de la Transporturi a ţinut să sublinieze că anul trecut pe toate tipurile de transport s-au semnat contracte de aproximativ 10,3 miliarde de euro, mai mult decât în ultimii cinci adunaţi, iar în 2-3 săptămâni MTI epuizează toate fondurile alocate pe exerciţiul bugetar 2014 - 2020, cu 10 luni mai devreme decât avea ca termen prin mecanismul M+3.

Un alt lucru la fel de important pe care ţin să îl menţionez azi: ţin să spun că anul trecut, în 2022, a fost un an în care la Ministerul Transporturilor pe toate tipurile de transport s-au semnat contracte de aproximativ 10,3 miliarde de euro. 2017, 2018, 2019, 2020 şi 2021 adunaţi la un loc nu se ajunge la această sumă realizată în anul 2022. Asta ne face optimişti ca, începând de anul acesta, indiferent de culoarea politică a Guvernului şi a ministrului, minimul de kilometri care trebuie să fie daţi în circulaţie anual să fie de 100. Kilometri de autostradă şi drum expres.

Ca să închid, în acest moment, pe vechiul exerciţiu bugetar 2014-2020, care ştiţi că are regula de M+3, adică vom putea cheltui până la sfârşitul anului acesta - 2023 - ne aflăm în situaţia următoare: mai avem doar 56 de milioane de euro din toate sumele alocate către transporturi pe vechiul exerciţiu bugetar, deci, ceea ce vă spuneam anul trecut pe la jumătatea anului - că va fi pentru prima dată când transporturile îşi vor accesa toţi banii europeni - iată că se întâmplă cu vreo 10 luni mai repede decât finalul anului şi am speranţa - şi am avut dialog şi cu dl. ministru Boloş (Marcel Boloş, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene n.r)- ca din sumele necheltuite pe celelalte componente, şi care la sfârşitul anului ar trebui să fie date înapoi către Comisie, în aceste 10 luni să ni se aloce nouă, că aici până la finalul anului vom mai putea accesa câteva sute de milioane bune de euro pe care, dacă nu ni le-ar aloca nouă, ar trebui să le dea înapoi.

Deci, Ministerul Transporturilor, în 2-3 săptămâni, îşi va termina sută la sută sumele alocate pe vechiul exerciţiu bugetar, ceea ce reprezintă o premieră de când am intrat noi în Uniunea Europeană, în 2007", a susţinut Sorin Grindeanu.

Autostrada Moldovei (A7) are 437 de km, de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina. Traseul propus este: Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani - Suceava - Siret. De la Ploieşti până la Paşcani (circa 335 de km), respectiv 13 loturi, a fost prinsă pe finanţare prin PNRR.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite