Restricții de circulaţie pe Autostrada Soarelui: Reîncep lucrările de reabilitare la Podul peste brațul Borcea

0
Publicat:

Lucrările de reabilitare la podul peste braţul Borcea, situat pe Autostrada A2, reîncep marţi, 14 februarie, de la ora 13:00, a anunţat, luni, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Podul peste braţul Borcea, Foto: CNAIR
Podul peste braţul Borcea, Foto: CNAIR

Potrivit sursei citate, în această situaţie, calea II de circulaţie, sensul Constanţa - Bucureşti, va fi închisă traficului.

,,Marți, 14.02.2023, începând cu ora 13:00, reîncep lucrările de reabilitare la Podul peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2. Pe perioada lucrărilor, Calea II de circulație, sensul Constanța- București, între km 143+125 și km 148+315, va fi închisă traficului, circulația fiind deviată pe Calea I, unde se va desfășura în ambele sensuri.", menţionează reprezentanţii CNAIR.

Conform acestora, printre lucrările principale ce vor fi executate se regăsesc: frezarea sistemului rutier şi refacerea acestuia, demontarea/montarea parapetului pietonal, refacerea trotuarului etc.

Podul peste braţul Borcea, în lungime de 970 de metri, este un pod combinat de cale ferată şi şosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea şi, împreună cu podul similar de la Cernavodă, în lungime de 1.596 metri, conectează oraşele Feteşti şi Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea şi Muntenia.

Ultima data, Compania de Drumuri a reluat pe 19 septembrie lucrările de reabilitare la podurile Borcea și Cernavodă, pe Autostrada Soarelui, restricții de circulație fiind valabile până în a doua jumătate a lunii decembrie.

În 2021, CNAIR a atribuit contractele pentru reabilitarea ambelor poduri peste Dunăre constructorului român Maristar pentru 130 de milioane de lei, fonduri europene, termenul pentru finalizarea lucrărilor fiind februarie 2023, pentru Podul Cernavodă respectiv aprilie 2023 pentru Podul Borcea. Calendarul de lucrări a fost stabilit pentru a nu afecta circulația în sezonul estival.

La sfârşitul lunii aprilie 2022, în cadrul unei întâlniri cu presa, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, explica că acest pod a fost mult mai deteriorat decât se credea iniţial.

Din păcate, acest pod a fost mult mai deteriorat decât a arătat expertiza iniţială. Această situaţie a făcut ca lucrările să fie mai mari şi de mai lungă durată. Problema acestui pod este, de fapt, execuţia de la momentul iniţial, din 1985. Probabil că atunci, pentru a grăbi deschiderea circulaţiei pe pod, constructorii de la acea vreme nu au aşternut hidroizolaţia între placa podului şi covorul asfaltic, astfel încât apa s-a infiltrat constant şi a distrus o mare parte din suprastructură, iar în momentul în care s-a decopertat, odată cu aceste lucrări, aceste lucruri au fost scoase în evidenţă. Atunci, pentru a nu repeta până la urmă greşeala făcută atunci, am decis să respectăm absolut toate procedurile tehnice, chiar dacă acestea înseamnă ceva mai mult timp.”, a transmis Sorin Grindeanu.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite