Ce pot face românii care întâmpină probleme cu zborurile Wizz Air. Anunțul Ministerului Turismului

0
Publicat:

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a transmis, joi, că românii care întâmpină diverse probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România.

Multe din zborurile Wizz Air au întârzieri mari sau sunt anulate, Foto: Wizz Air
Multe din zborurile Wizz Air au întârzieri mari sau sunt anulate, Foto: Wizz Air

Potrivit sursei citate, compania aeriană nu poate fi sancţionată de către autorităţile din România, întrucât nu are reprezentanţă în ţara noastră.

MEAT informează că pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air cetățenii români pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România https://eccromania.ro/.”, arată reprezentanții Ministerului.

Acest site este pus la dispoziția consumatorilor români de Uniunea Europeană, pentru rezolvarea problemelor și recuperarea prejudiciilor.

Este important de reținut că Protecția Consumatorului - ANPC NU poate interveni și NU poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanță în România.”, explică sursa citată.

Totuși, cetățenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când:

- întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european;

- vor să știe ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European;

- vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei.

Recent, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a avut discuţii cu Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului, despre cursele aeriene ale Wizz Air care au avut întârzieri în ultimul timp sau au fost anulate.

De asemenea, s-a discutat despre iniţierea unui mecanism de informare rapidă între instituţiile responsabile de protecţie a consumatorilor şi Comisia Europeană, astfel încât cetăţenii să poată avea răspunsuri urgente, cu termene clare, la problemele care îi afectează.

I-am cerut sprijin comisarului Reynders în cazul companiei Wizz Air care în ultima vreme înregistrează numeroase întârzieri şi din păcate şi anulări la zborurile pe care le operează din România. Compania nu răspunde pe liniile de telefon dedicate reclamaţiilor clienţilor, nu are persoane de contact în ţară, ceea ce îngrădeşte posibilităţile de intervenţie ale Agenţiei pentru protecţia consumatorului din România”, spunea Ştefan Radu Oprea.

Comisarul Didier Reynders și-a arătat sprijinul pentru remedierea acestei situații și a precizat că cetățenii români pot beneficia de suportul Uniunii Europene pentru rezolvarea problemelor și recuperarea beneficiilor, prin înregistrarea unei solicitări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite