Cum explică Wizz Air întârzierile și anulările de zboruri

0
Publicat:

Compania aeriană Wizz Air a explicat, la solicitarea „Adevărul”, care sunt principalele motive pentru care există zboruri anulate sau întârziate, mai ales că și marți s-au înregistrat întârzieri.

Avion Wizz Air la sol
Zboruri ale Wizz Air au înregistrat și marți întârzieri considerabile

În timpul perioadei de vârf din sezonul cald, Wizz Air, la fel ca și alte companii aeriene, s-a confruntat cu diverse perturbări operaționale în România în ultima lună, ceea ce a dus la întârzieri și anulări nedorite.

În ciuda acestor provocări, compania depune toate eforturile pentru a minimiza atât perturbările obiective, cât și cele subiective. Pentru a fi la curent cu starea zborului lor, pasagerii sunt sfătuiți să verifice canalele oficiale Wizz Air, cum ar fi website-ul și aplicația.

În cazul în care apar modificări în programul lor de zbor, pasagerii sunt încurajați să rămână în contact cu agentul de handling la sol de la aeroport sau să contacteze direct compania prin intermediul canalelor online sau al Centrului de asistență specială. Principala prioritate Wizz Air rămâne asigurarea unei experiențe de călătorie liniștite și de încredere pentru toți clienții săi în această perioadă.”, au explicat reprezentanții Wizz Air pentru „Adevărul”.

Solicitarea „Adevărul” a fost formulată luni în contextul îngrijorărilor exprimate de ministrul Economiei, Ștefan Radu-Oprea, privind întârzierile observate în cazul zborurilor Wizz Air.

„Reuniunea interministerială a miniştrilor economiei este găzduită de către Preşedinţia spaniolă la Bilbao. Prima zi a fost dedicată protecţiei consumatorilor. În acest context, am avut o discuţie bilaterală cu comisarul european pentru justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului, Didier Reynders. I-am cerut sprijin comisarului Reynders în cazul companiei Wizz Air care în ultima vreme înregistrează numeroase întârzieri şi din păcate şi anulări la zborurile pe care le operează din România. Compania nu răspunde pe liniile de telefon dedicate reclamaţiilor clienţilor, nu are persoane de contact în ţară, ceea ce îngrădeşte posibilităţile de intervenţie ale Agenţiei pentru protecţia consumatorului din România”, a scris Ştefan Radu Oprea, marţi pe Facebook.

Ministrul Economiei a mai spus că „prima soluţie pentru cetăţenii români este să profite de reglementările europene referitoare la drepturile pasagerilor şi să se înscrie pe site-ul dedicat https://eccromania.ro/”.

Zboruri întârziate peste 5 ore marți, la Suceava

Aeroportul ''Ştefan cel cel Mare'' Suceava a anunţat, marţi, întârzieri sau reprogramări pentru zboruri spre Germania şi Italia operate de compania ungară Wizz Air.

Potrivit reprezentanţilor Aeroportului Suceava, în decursul zilei de marţi, 25 iulie, se preconizează o întârziere la decolare pentru cursele cu destinaţia Dortmund şi Memmingen de peste 5 ore, estimările pentru decolarea acestora fiind 18:40, respectiv 19:40.

Totodată, zborul cu destinaţia Milano - Bergamo ce avea decolarea iniţială, marţi, la ora 18:55 a fost reprogramat pentru miercuri, 26 iulie, ora 12:30.

"Vă rugăm să verificaţi corespondenţa cu operatorul aerian (e-mail/mesaj) pentru situaţia fiecărui zbor în parte. Compania notifică pasagerii cu privire la orice modificare de zbor, inclusiv reprogramare, anulare sau întârzieri, ocupându-se totodată de formalităţile legate de transport şi acomodări", a transmis Aeroportul Suceava.

40% din zboruri, anulate sau întârziate în luna iunie

În luna iunie, mai bine de jumătate, mai exact 55%, dintre zborurile dinspre şi înspre aeroporturile locale au fost anulate sau întârziate, potrivit unei analize realizate de agenţia de turism Vola.ro.

Pe 15 iulie, de exemplu, pasagerii cu zboruri de Italia au fost nevoiţi să caute soluţii de rezervă, întrucât zborurile lor au fost anulate din cauza grevei de pe aeroporturile italiene. Aproape 1.000 de zboruri au fost în total anulate, fiind afectaţi aproximativ 25.000 de pasageri care zburau către şi dinspre destinaţii din toată lumea. În acelaşi weekend au fost în grevă şi piloţii belgieni care operează zboruri pentru o companie low-cost foarte cunoscută şi populară în Europa, astfel că, la numărul zborurilor anulate s-au mai adăugat 120, iar altor mii de pasageri le-au fost stricate planurile.

Pentru zborurile înregistrate din şi înspre România, compania aeriană Wizz Air se află în capul listei, cu un total de peste 40% de zboruri anulate / întârziate, conform datelor furnizate de Vola.ro. Pe locul 2 se află compania Hisky, cu un procent de peste 10%, urmată la mică distanţă de Ryanair. Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află şi ele pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în prima luna de vară.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite