Bogdan Chiriţoiu: Comparatorul de preţuri va fi introdus chiar dacă marii retaileri se opun

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Site-ul pe care se vor putea compara preţurile va fi realizat indiferent dacă marii retaileri vor sau nu, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, care a completat la nivel european existând deja mai multe iniţiative de acest fel, unele chiar din partea privată

„Ceva de genul acesta tot va apărea, în multe ţări din Uniunea Europeană există, proiecte chiar generate de sectorul privat. În mod normal, aşa ceva ar trebui să fie la Protecţia Consumatorilor. Avem oricum o mişcare europeană privind comparaţia preţurilor. Are o logică ideea asta, de a da informaţii consumatorilor, că vreţi voi sau nu tot să vină“, a spus Chiriţoiu, adresându-i-se lui Adrian Manolache, reprezentant al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Chiriţoiu a precizat că proiectul este vechi din 2010 şi, dacă doreau, retailerii îl puteau realiza deja până acum.

„Dacă tot vă ţineţi pe picioarele dindărăt şi nu vreţi o să facem noi, eventual ulterior să o lăsăm unei asociaţii de consumatori. Există deja în alte state europene şi oricum astfel de comparatoare se vor face în alte domenii: vrem să facem cu ASF un comparator de preţuri pe asigurări de viaţă, există o directivă europeană care ne cere să existe şi, dacă nu există să fie creată, o platformă pentru compararea deschiderii conturilor bancare. Fie că vreţi, fie că nu vreţi, ea va fi creată pentru că există o logică în asta“, a anunţat şeful Consiliului Concurenţei.

Anterior, Manolache a precizat că există mai multe probleme cu acest comparator de preţuri: dacă este vorba de preţurile pe lanţul de magazine sau pe fiecare unitate în parte, apoi ce se afişează – preţurile actuale sau preţurile viitoare. El a menţionat că în cazul multor produse preţurile se schimbă de mai multe ori chiar şi în fiecare zi.

De asemenea, el a întrebat şi dacă un astfel de proiect poate ridica probleme de coluziune (înţelegere între părţi), dacă astfel vor avea acces la preţurile concurenţilor.

La finalul anului trecut, guvernul a aprobat un memorandum privind înfiinţarea unui sistem de monitorizare a preţurilor bunurilor de consum. Obiectivele proiectului sunt, pe de-o parte, oferirea posibilităţii consumatorilor de a compara preţurile din magazine, optând astfel pentru cele mai mici preţuri, şi pe de altă parte scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine.

Din Asociaţia Marilor Reţele Comerciale fac parte Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach şi Mobexpert.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite