Coregraful Răzvan Mazilu, la Adevărul Live: „Din păcate, ne sperie nuditatea în secolul XXI“ VIDEO

Interviurile FNT. Răzvan Mazilu şi lumea cabaretului negru

Spectacolul „Mon Cabaret noir“,  în coregrafia lui Răzvan Mazilu,  despre o prostituată care a trăit în Germania la început de secol, sparge toate prejudecăţile lumii noastre moderne. „Mon Cabaret noir“ se  va juca pe 23 şi 27 octombrie, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

Dacă în 2014, monta „Cabaret“ la Teatrul German de Stat din Timişoara şi „West Side Story“, la Teatrul Odeon, Răzvan Mazilu a revenit asupra genului, de astă dată, în sala Teatrelli, unde a pus în scenă primul show de cabaret noir din Bucureşti, „Mon Cabaret Noir“, selecţionat anul aceata în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT).  Răzvan Mazilu, care a fost invitat, ieri, la Adevărul Live, semnează regia, coregrafia şi costumele, fiind şi personaj în propriul spectacol. „Mon Cabaret Noir“ se va juca pe 23 octombrie, de la ora 22.00, şi pe 27 octombrie, de la ora 22.00, la Creart.

Un personaj scandalos

În noul spectacol, patru actriţe, una mai expresivă decât cealaltă, Ilona Brezoianu, Anca Florescu, Alina Petrică şi Ana Bianca Popescu, o întruchipează pe avangardista dansatoare de cabaret pe Anita Berber (1899 - 1928).
„Am descoperit-o pe această artistă în documentarile mele despre cabaretul german, când am montat musicalul Cabaret la Teatrul German din Timişoara“, a declarat Răzvan Mazilu, pentru „Adevărul Live“.

„Puţini ştiu că Anite Berber e o precuroare a cabaretului, de fapt, o precursoare a teatrului contemporan, expresionist. Ea s-a exprimat intens, planurile din viaţă şi scenă s-au intersectat la ea foarte teatral.  E o personalitate scandaloasă, care-şi punea viaţa în scenă, o personalitate  foarte ofertantă pentru a fi dusă la rampă“, a spus Răzvan Mazilu.

„ Nu este numai un spectacol de cabaret, gen pe care îl studiez, am ales acest gen pentru că toata perioada berlineză de atunci era ca un cabaret imens. Anita a pozat şi a jucat nud, noi, în secolul XXI, descoperim roata care s-a inventat de mult. Anita Berber e prima artistă care s-a îmbrăcat ca un bărbat, precursoare a lui Marlene Dietrich şi Greta Garbo. Noi nu avem mare tradiţie în cabaret, cum nu avem nici in musical. Se cântă live, patru actriţe, este o poveste fantastică, o evadare, o oglindă pe care o punem în faţa spectatorilor de azi“, a explicat coregraful, în emisiune Adevărul Live.

FOTOGRAFII:Eduard Enea

Cu spatele întors

Textele sunt un colaj realizat de Răzvan Mazilu, după Dan Mihu (care a scris special pentru spectacolul Mon cabaret noir, inspirat de documentele şi cărtile despre Anita Berber, de cartea „Cele şapte adicţii şi cinci profesii ale Anitei Berber“ de Mel Gordonşi de alte texte scurte din „Jurnalul unui geniu“ al lui Salvador Dali, de confesiunile despre droguri ale lui Edith Piaf,  de mărturiile despre Anita semnate Joe Jenicek, cronicar al vremii.

Răzvan Mazilu s-a apropiat de gen, după ce a văzut „Cabaret“, unul dintre cele mai de succes musicaluri din toate timpurile, cunoscut în întreaga lume datorită filmului regizat de Bob Fosse în 1972, cu Liza Minelli în rolul principal.
În „Mon Cabaret Noir“ se cântă live muzică din repertoriul lui Edith Piaf, Jaques Brel, Marlene Dietrich, The Dresden Dolls (Anca Florescu -foto, cu o păpuşă în mână, interpretează emoţionant celebra „Missed Me“), dar şi din cabaretul noir contemporan.


De altfel, pe muzica lui Jaques Brel, Răzvan Mazilu dansează cu spatele întors, cu o expresivitate sfâşietoare, disperarea şi suspendarea celui părăsit din „Ne Me Quitte Pas“.
Dacă în „Cabaret“, de la Timişoara, celebrele partituri au fost interpretate live de o orchestră de 14 instrumentişti, la Bucureşti, actriţele cântă pe negativ, în elegantul salon de la Teatrelli. „Am făcut o documentare foarte atentă pentru acest spectacol, care cuprinde cântece de cabaret din perioada de aur, anii 20, dar şi din repertoriu modern“, spune Răzvan Mazilu.

Dincolo de paiete


Cabaretul rămâne o oglindă foarte fidelă a realităţii, cu o putere foarte pregnantă de satiră, de critică la adresa societăţii şi a lumii. În showul lui Răzvan Mazilu, există o atracţie a măştii şi a fardului, a burlescului, a exagerării trăsăturilor, caracterelor faptelor şi tipologiilor, care merge în profunzime, a explicat Răzvan Mazilu, pentru „Adevarul Live“.

Decorurile spectaculoase recreează atmosfera de budoir din anii interbelici, fiind realizate de tinerii artişti plastici Romana Ţopescu şi Dragoş Trăistaru.
Elegante, suple, cu costume extravagante, dar rafinate, mai mult dezgolite, în ciorapi de plasă negri, actriţele cântă şi dansează printre spectatori. Spectacolul este interactiv, actriţele merg, cu mişcări languroase, printre mese, stau cocoţate pe barul din spatele sălii, fiind nişte apariţii cu totul spectaculoase.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările