Vacile și caprele electorale ale candidaților la locale

0
0
Publicat:

Pe politicienii români ai momentului, candidați celebri sau mai puțin cunoscuți la alegerile locale din Capitală îi chinuie rău talentul creativității, în dorința lor nestăvilită de a convinge alegătorii să le acorde încrederea la urne!

Cu ”capra” la STB, în depoul tramvaielor din Dudești, unde premierul Marcel Ciolacu, mare președinte de partid, și-a plimbat celebra candidată cu ”sârma-n c..ur”, cu alaiul de politicienii roșii și suitele lor de aplaudaci, care au descins, pe 1 Mai, alături de sindicalistul/organizator de grevă ilegală, să convingă clasa muncitoare, mecanicii și vatmani  de tramvai, controlorii și vânzătoarele de bilete să o voteze neapărat, pe Gabriela Firea la alegerile din 9 iunie!

Un alt politician de sezon cu metaforele la el și imaginație de izlaz urban, Adrian Vigheciu, candidat comun PSD-PNL, la primăria sectorului 5, condusă în prezent de Piedone și neamurile lui, a adus o vacă pe un teren înburuienat de natură și necurățat de nimeni, un maidan situate între Catedrala Neamului și Palatul Parlamentului.

”Din puținul pe care-l are, Sectorul 5 nu a fost altceva decât o vacă bună de muls pentru cei care l-au păstorit în ultimii 20 de ani. Daca s-a putut în Sectorul 3, dacă s-a putut în Sectorul 4, cu siguranță se va putea și-s Sectorul 5. Din 9 iunie începem treaba…!” Bla,bla, bla!

Nu, nu a adus-o să o facă politician, vedetă sau să o mulgă parlamentarii pricepuți la muls România, ci să-i atace electoral pe adversarii politici la urne, un pic pe nestăvilitul Cristian Popescu Piedone și mai mult pe așa zisul ”autist” Nicușor Dan, actualul primar general al Capitalei, considerat pericolul numărul 1 pentru ceilalți contracandidați!

S-au organizat reprezentații diverse, cu usturoiul electoral, mici, lăutarii și interlopii din dotare, dar să vedem cine plimbă ursul electoral după alegeri?

Un alt tânăr candidat cu talent uriaș de artist stradal, printre raidurile pe străzile Bucureștiului, unde se străduiește din greu să arate alegătorilor nerealizările lui Nicușor, lăudându-se în același timp că el are de toate pentru a fi ales primar general-pregătire echipă, program, proiecte, mai puțin alegători-Sebastian Burduja, a făcut o cântare cu băieții și chitarele în Centrul Vechi!

Cântare stradală la care nu știm dacă trecătorii/privitorii au pus ceva și în pălăriile artiștilor, cum se obișnuiește? Sau în trolerul liberal?

Ce am constatat ca cetățean cu drept de vot, care am petrecut multe cicluri electorale în democrația noastră originală, sunt chestiuni pe care și majoritatea alegătorilor le observă de ani de zile la candidații care le cerșesc voturile și după ce le obțin uită să-și facă treaba în demnitățile în care sunt aleși.

Strategiile de forță ale candidaților se axează cu prioritate pe atacarea adversarilor și mai deloc pe problemele adevărate ale cetățenilor, ale urbei și proiectele reale pentru îmbunătățirea vieții și dezvoltarea modernă a orașului!

Dezbaterile reale pe proiecte, programe, strategii moderne și viabile de dezvoltare, dezbaterile de idei cu judecăți de valoare lipsesc cu desăvârșire din campania electorală!

Cei mai vocali și circari candidați nici nu și le doresc, fug de cnfruntările directe cu cărțile pe masă, cu contracandidații ca dracul de tămâie!

De fapt, lipsa dezbaterilor și confruntărilor electorale pe idei, proiecte și programe între candidați se constată în toată țara, nu doar în București și marile orașe!

Majoritatea candidaților la alegerile locale preferă masiv circul public, stradal, de piață, de maidan, cu propaganda deșănțată, minciuni sfruntate promovate ca adevăr absolut, clovnerii de artiști ambulanți de proastă calitate și în special atacurile murdare, fără scrupule asupra adversarilor politici!

Cu astfel de strategii electorale, tradiționale, prezentate non stop în spațiul public, alegătorii sunt tot mai prostiți pe față, mințiți, manipulați în loc să fie luminați la cap și să-și aleagă preferații care i-ar putea convinge că sunt mai buni prin idei, proiecte și programe viabile, realizabile în următorii patru ani de administrație locală!

Cum să aleagă cetățenii între propaganda toxică, mincinoasă, promovată în permanență și candidații capabili programele bune dacă acestea nu beneficiază de dezbaterile și atenția cuvenite?

Și încă ceva pe care se bazează unii edili în funcție pentru a câștiga un viitor mandat, publicitatea plătită din bani publici pentru promovarea în media a ”marilor realizări” care nu sunt deloc așa cum sunt prezentate, cum este de exemplu podul așa numit ”Națiunile Unite” din sectorul 4 al Capitalei!

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite