„Din culisele cinematografiei“. Cum au „măcelărit“ cenzorii filmul „Noi, cei din linia întâi“: „Nu şi nu, să nu supărăm pe unguri sau pe ruşi“ 0

Pelicula realizată de Sergiu Nicolaescu, după un scenariu scris de Titus Popovici, i-a nemulţumit parţial pe cei din Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste, respectiv din Biroul Comisiei Ideologice a Comitetului Central, care au dorit să scoată toate referirile la drama generalului Avramescu, dar şi povestea scoaterii armatei române de pe Bd. Rákóczi din Budapesta.

„Din culisele cinematografiei“. Cum au „măcelărit“ cenzorii filmul „Noi, cei din linia întâi“: „Nu şi nu, să nu supărăm pe unguri sau pe ruşi“ Vezi comentarii 0

„Din culisele cinematografiei“. Cum a fost pus la zid Jean Georgescu din cauza filmului „Directorul nostru“: „Tov. regizor are apucături imorale, în general o atitudine de om vechi“

„Din culisele cinematografiei“. Cum a fost pus la zid Jean Georgescu din cauza filmului „Directorul nostru“: „Tov. regizor are apucături imorale, în general o atitudine de om vechi“

Apărută pe marile ecrane la 29 martie 1955, comedia care satiriza moravurile şi birocraţia din instituţii i-a adus regizorului Jean Georgescu interdicţia de a mai lucra pe platouri, iar ulterior a fost chiar dat afară din cinematografie şi obligat să ducă, timp de câţiva ani, o existenţă mizeră.

„Din culisele cinematografiei“. Cum a vrut Sergiu Nicolaescu să reconstituie un lagăr nazist la Avicola Crevedia

„Din culisele cinematografiei“. Cum a vrut Sergiu Nicolaescu să reconstituie un lagăr nazist la Avicola Crevedia

Milionarul american de origine evreiască Jack P. Eisner, supravieţuitor al Holocaustului, a intenţionat să realizeze în România filmul „Evadarea din Sobibor“, bazat pe evenimentele din 14 octombrie 1943, când 300 de prizonieri au reuşit să fugă din lagărul nazist. Regizor urma să fie Sergiu Nicolaescu, care a avut o idee inedită de construcţie a decorului.

„Din culisele cinematografiei“. Tudor Vladimirescu, la un pas să devină „comisar bolşevic“. Papil Panduru: „Au ajuns jidanii să facă filme despre olteni!“

„Din culisele cinematografiei“. Tudor Vladimirescu, la un pas să devină „comisar bolşevic“. Papil Panduru: „Au ajuns jidanii să facă filme despre olteni!“

J.M. Jejelenko, consilierul sovietic adus în ţară pentru a-i învăţa pe cineaştii români să scrie scenarii, a provocat „deranj mare“ în cadrul Studioului Cinematografic Bucureşti, în condiţiile în care a ţinut morţiş să-şi aducă aportul la „îmbunătăţirea“ scenariului scris de către Mihnea Gheorghiu pentru filmul „Tudor“, prima superproducţie a cinematografiei româneşti.

Transilvania International Film Festival (TIFF), încheiat pe 11 iunie, mi-a adus câteva filme grozave, iar despre unele nu am povestit până acum. Pe trei dintre ele pot să le recomand fără remuşcări, deşi în total sunt mai multe. Totuşi, acestea trei se potrivesc într-un anumit registru. Sunt trei filme documentare teribile, dintre care două realizate de români.

luna trecuta · comentarii (5)

Considerată cea de-a şaptea artă, industria cinematografică reprezintă unul dintre principalele puncte de atracţie din prezent. Orice întâlnire cu această lume este un privilegiu pentru socializare, divertisment şi emoţii. Înconjuraţi permanent de zgomote fără fond, ce continuă rutina de zi cu zi a oamenilor, filmul reprezintă un moment de repaos, de relaxare absolută, când individul se încarcă cu energie pozitivă.

acum 2 luni · comentarii (1)

Se întâmplă uneori să găzduieşti texte pe propriul blog, cu atât mai firesc atunci când în discuţie e creaţia ta, despre care nu se cuvine să vorbeşti singur. Sunt astfel onorat să public mai jos recenzia scrisă de reputatul poet si critic literar, domnul profesor Aurel Pantea, despre miniseria „Răzbunarea ţigăncii“, filmul independent (în două părţi) realizat de către mine (regie, scenariu, producător executiv).

acum 5 zile · comentarii (7)

Prohibiţia, experiment social nereuşit impus în statele americane la sfârşitul anilor '20, a avut o serie de consecinţe nefaste: contrabanda cu alcool scăpată de sub control, marile oraşe intrând sub influenţa marilor carteluri mafiote. Producătorii de film au exploatat acest context social, aducând pe marele ecran creaţii foarte de gustate de publicul de atunci, dar şi de cel de astăzi.

acum 2 luni · comentarii (0)

Cred că Zâna Azurie e în vacanţă şi nu mi-a auzit disperarea după un film cu happy-end. Sofia Coppola a venit cu Beguiled, tradus La Proie / Prada, dar care e mai degrabă Captiv sau Momeala, un fel de spin-off de Pe aripile vântului, cu un soldat duşman care se rătăceşte într-o pădure de unde e recuperat de o puştoaică de la o şcoală de fete.

acum 2 luni · comentarii (0)

Ca s-o pomenesc pe inspirata şi îndrăgita noastră Agatha Christie, al cărei roman a fost tradus chiar de Domnul Cinema, D.I. Suchianu! Deja în Cannes a apărut anunţul, foarte tentant, al noului remake după Crimă în Orient Express, care va ieşi în noiembrie şi are o distribuţie de-ţi lasă gura apă: Dame Judi Dench, Johnny Depp, Michelle Pfeiffer şi Sir Derek Jacobi (care vine la TIFF).

acum 2 luni · comentarii (1)

Thierry Fremaux, factotum la Cannes, a prezentat-o cu un infinit entuziasm pe sirena îmbrăcată în atlas fin de mătase, de un verde smarald intens, pe Robin, autoarea scurtmetrajului The Dark of Night. Te trimite cu gândul la filmele de altădată, cu Bette Davis, după mărturisirea regizoarei, un alb-negru care îţi îngheaţă sângele în vine şi ajungi te întrebi care e mai de speriat, ea sau fostul soţ, colericul Sean Penn.

acum 2 luni · comentarii (0)

Regizorii despre care vom vorbi în acest articol au adus o imensă contribuţie lumii cinematografice prin spiritul, pasiunea şi munca lor. Desigur, am putea spune acelaşi lucru despre alţi regizori care nu sunt prezenţi în articolul nostru (cum ar fi Francis Ford Coppola, Orson Welles Robert Wiene etc.), dar i-am ales pe aceştia cinci pentru că în lumea cinematografiei profesioniste, numele lor este cel mai des întâlnit.

acum 2 luni · comentarii (2)

Un lucru pe care ar trebui să îl înveţe şi românii, sau cel puţin cei care îi conduc pe români: un festival mare de film nu e doar un eveniment unde se uită lumea la marile ecrane, şi nici un prilej de campanie de imagine pentru politicieni. E un business care poate să meargă chiar foarte bine şi un PR excelent.

acum 5 luni · comentarii (2)

Dacă prezenţa fermecătorului Alec Secăreanu (din Minte-mă frumos în Centrul vechi) o ochisem deja în distribuţia unui film englezesc deja premiat la Sundance: God’s Own Country, în foarte nostima şi sofisticata comedie austriacă: Wild Mouse/ Wilde Maus, apare ca personaj, Nicoleta, respectiv Crina Semciuc, care deja a postat că #Rezistă, pe covorul roşu de la Berlinală!

acum 5 luni · comentarii (0)
Postari Recente