Aplicaţia pentru care ai stat la coadă va fi închisă, deoarece toţi ceilalţi au copiat-o

Aplicaţia pentru care ai stat la coadă va fi închisă, deoarece toţi ceilalţi au copiat-o

Mailbox era incredibil de utilă, dar apoi şi celelalte au devenit aşa.

Mailbox a fost cea mai „sexi“, cool, magică aplicaţie de mail, iar acum este un proiect eşuat. Cum a crescut şi decăzut aplicaţia care ne-a făcut să ne placă mailul.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într-un început friguros de februarie 2013, Mailbox era prezentată publicului. Era doar pentru iPhone şi aveai acces în aplicaţie doar cu invitaţie sau după ce stăteai la o coadă virtuală. „Motivul pentru care nu i-am dat drumul complet este că nu ştim ce nu ştim. Până şi cele mai avansate servicii dau de probleme când îşi măresc orizontul si noi vrem să ne maximizăm şansa de a susţine serviciul“, explica în urmă cu doi ani Gentry Underwood, fondatorul startup-ului Orchestra (creatorul Mailbox).

Chiar dacă se stătea la coadă, câteva publicaţii au avut acces atunci. „Mailbox este ceva special. Este bine desenată, executată precis şi are funcţii foarte evidente şi satisfăcătoare“, scria The Next Web. „Mailbox este o revelaţie simplă, decisivă şi logică în design, dar îi lipsesc câteva funcţii din Gmail“, nota The Verge.

Ei bine, a fost atât de bună, încât Dropbox a cumpărat-o cu 100 de milioane de dolari. Acum, Dropbox a decis să închidă serviciul împreună cu Carousel, aplicaţia de gestiune a fotografiilor din Dropbox, după cum scrie Wired. Realitatea e că Dropbox nu poate concura în spaţiul acesta al serviciilor de mail sau al aplicaţiilor de gestiune.

Gmail şi Outlook sunt mult mai bune, copiind de la Mailbox, Inbox este la următorul nivel, iar Mail din iOS a preluat aptitudini de la acelaşi Mailbox. Aceste swipe right şi swipe left erau inovatoare în 2013, dar acum au fost integrate în alte aplicaţii, în sisteme de operare (ex.: în iOS poţi administra notificările prin swipe). Mai mult, Dropbox este evaluată la circa 10 miliarde de dolari, dar se concentrează pe alte servicii.

Din stocare în cloud, cum a fost strategia iniţială, vrea acum să dezvolte Paper, un serviciu de colaborare similar Google Drive, OneDrive sau Quip ori Slack. Altfel, cazul Mailbox este încă o dovadă că nu contează cine aduce primul o funcţionalitate, ci cât de bine o poate transforma în profit. Google, Microsoft, Apple şi alte companii şi-au permis să copieze şi adapteze noutăţile Mailbox, în timp ce această aplicaţie era gratuită şi deloc justificată, dacă şi cele clasice făceau acelaşi lucru.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: