VIDEO Bogdan Iordache: „Trebuie să încurajăm antreprenorii să greşească, să iasă din zona de confort, să facă lucruri noi“

Adevărul Live: despre inovaţia în antreprenoriat şi How to Web 2013

Adevărul Live de la ora 15.00 l-a avut ca invitat pe Bogdan Iordache, fondatorul unuia dintre cele mai importante evenimente din lumea digitală românească, How to Web 2013.

Ştiri pe aceeaşi temă

How to Web a avut o ediţie demo, în 2009, cu 100 de participanţi, explică Bogdan Iordache. 


Ediţia de anul acesta adună 50 de speakeri şi mulţi investitori. How to Web este un eveniment recunoscut la nivel internaţional, figurând în topul realizat de publicaţia TechCrunch ale celor mai importante evenimente de acest gen din Europa. 

Participanţii la How to Web se împart în trei categorii: antreprenorii în tehnologie cărora le facilităm întâlniri cu investitori, tineri angajaţi în companii de tehnologie care vor să înveţe cum să facă lucrurile mai bine şi tineri pasionaţi de tehnologie şi de online curioşi în legătură cu lumea aceasta a startupurilor, a explicat Bogdan Iordache. 

Fondatorul How to Web a vorbit şi despre startupul de gaming Mavenhut, dându-l drept exemplu de succes. Bobby Voicu, co-fondatorul Mavenhut, s-a întâlnit cu un finanţator la How to Web, a plecat la Incubatorul Startup Bootcamp, iar anul trecut a câştigat un premiu în cadrul competiţiei de startupuri. 

How to Web se desfăşoară în două etape: există două zile cu conferinţe şi vorbitori, şi o etapă, numită Startup Spotlight care durează 4 zile şi adună 32 cele mai bune startupuri din Europa. Aici sunt luate în considerare numai acele startupuri foarte noi şi care nu au primit încă finanţări foarte mari. Acestea sunt puse în legătură cu numeroşi investitori. Echipele de antreprenori fac pitchuri în faţa celor 30 de investitori şi încearcă să obţină finanţări.

„Încercăm să aducem speakeri care sunt complementari cu industria locală şi discutăm despre cum putem scala planurile de afaceri. Încercăm să facem în aşa fel încât să punctăm toate chestiunile foarte importante pentru industrie. Moto-ul de anul acesta este Let's Grow Together“, a specificat Bogdan Iordache.

Anul trecut, 10 din cele 32 de echipe înscrise în Startup Spotlight au primit finanţări sau au încheiat parteneriate strategice foarte importante.  Toate companiile trebuie să aibă neapărat un prototip al produsului pe care vor să-l facă. „O echipă este judecată atât pentru produs, pentru piaţă câ şi pentru valoarea profesională a fondatorilor“, a explicat Iordache. El a mai spus că produsele se pot schimba pe parcurs. De exemplu, cei de la Mavenhut au început cu un joc de maşini şi au terminat Startup Bootcamp cu un joc de cărţi, Solitaire Arena. 

Există şi premii în valoare de 20.000 de dolari, oferite de către IXIA. Premiul cel mare este de 10.000 de ani, premiul doi este de 3.000 de dolari, premiul pentru cel mai bun pitch este de 2.000 de dolari, iar premiul special IXIA este de 5.000 de dolari. 

În România, din 2008 până acum, startupurile s-au dus în două direcţii - software as a service (Uberview, 123contactform etc.) şi gaming (eRepublik, Mavenhut, Green Horse Games etc.). În zona de mobile nu s-au înregistrat foarte multe succese, spune Bogdan, vorbind despre proiectele locale care se adresează unui public global. Piaţa de ecommerce a crescut foarte mult. 

Iordache a comparat România cu o stradă pe care nu este foarte mult trafic, iar startupurile care se bazează numai pe piaţa locală încearcă să vândă convrigi unui public restrâns. Pe când, la nivel global, poate că strada este aglomerată şi concurenţa este mare, dar tot reuşesc să facă nişte bani. 

„Trebuie să-i încurajăm pe cei din startupuri să facă greşeli, să înveţe, să iasă din zona de confort şi să facă lucruri noi“, a declarat Iordache. 

„România are potenţial enorm, însă nu sunt atât de mulţi români în companiile mari“, a mai spus el. 

Printre cei mai importanţi speakeri de acest an este co-fondatorul studioului de gaming King, creator al jocului Candy Crush Saga. Al doilea speaker este Paul Ford, CIO la Softlayer - o companie de infrastructură din SUA care a crescut foarte rapid într-un mediu aglomerat. Un alt speaker este Christian Reber, fondator al 6WunderKinder, compania din spatele Wunderlist. Şi Adi Pienaar, creatorul WooThemes (cel mai descărcat plugin de Wordpress). 

Cât de greu este pentru un startup să plece din estul Europei şi este bine să o facă? Iordache susţine că sunt plusuri şi minusuri pentru fiecare situaţie. În România există numeroşi ingineri relativ buni, şi mulţi oameni care au o cultură tehnică bună. Majoritatea companiilor din România şi-au creat un centru de R&D în ţară şi şi-au mutat sediile şi departamentele de marketing lână client. 

Bogdan Iordache este foarte mândru că evenimentul How to Web a reuşit să schimbe mentalităţi. „E uşor să schimbi skilluri, dar să schimbi mentalităţi e greu“, a spus el. 

How to Web a pornit în 2010 şi a devenit unul dintre evenimentele de top pentru antreprenorii tineri, inovatori din Europa. A fost nominalizat de două ori ca eveniment recomandat de prestigiosul site american TechCrunch.

Timp de două zile, pe 20 şi 21 noiembrie la Bucureşti, How to Web va aduce invitaţi de top din industria internetului, mobilităţii şi IT-ului mondial.


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările