Muncitorii au revenit pe șantierul centurii Timișoara-Sud. Antreprenorul pregătește terenul pentru continuarea lucrărilor
0Antreprenorul a început lucrările pregătitoare pe șantierul centurii Timişoara Sud. Mai exact acum se îndepărtează vegetația, se fac lucruri de nivelare și se pregătește terenul pentru continuarea lucrărilor.
În 27 iunie 2023, la DRDP Timișoara a fost semnat contractul pentru „Execuția lucrărilor din cadrul obiectivului Varianta de Ocolire Timișoara Sud – rest de executat”, cu firma declarată câștigătoare în urma licitației: SA&PE Construct – Tehnotrade-Spedition UMB.
După emiterea Ordinului de Începere, marți, 11 iulie, antreprenorul a început lucrările pregătitoare pe șantierul centurii Timişoara Sud. Mai exact prin îndepărtare vegetației, nivelare și pregătirea terenului pentru continuarea lucrărilor, a transmis DRDP Timișoara.
La data rezilierii contractului anterior cu italienii de la Tirrena Scavi, în decembrie 2022, progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%.
Compania lui Dorinel Umbrărescu, în asociere cu alte două firme, a câștigat licitația pentru restul de execuție la centura Timişoara Sud și are termen 12 luni pentru finalizarea celor 25 de kilometri.
Valoarea contractului este de aproximativ 384 de milioane de lei (circa 80 de milioane de euro), fără TVA, iar sursa de finanțare este Programul Operațional Transport aferent perioadei de programare bugetară a UE 2021 – 2027. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 10 ani.
Vă reamintim că Spedition UMB, controlat de la Dorinel Umbrărescu a câștigat și contractul de 400 de milioane de euro, pentru construirea autostrăzii cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, o secțiune de doar nouă kilometri (singura care lipsește pentru a avea completă autostrada A1, de la Sibiu la Nădlac).
Probleme multe pe centura Timișoara-Sud
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, a vizitat de mai multe ori şantierul centurii şi a pus presiune pe constructori. A amenințat constructorul cu penalizări, a lansat și avertismentul cu “cartonaș galben”: cei de la Tirrena Scavi tot nu s-au pus pe lucru serios.
Centura de 26 de kilometri trebuia să fie gata până la finalul anului 2022, dar s-a acceptat o întârziere de încă un an, până în decembrie 2023.
„Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor. Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26 la sută”, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, după rezilierea contractului cu Tirena.