Mobilizare generală pentru 2021. „Avem nevoie de ajutor pentru promovarea Timişoarei, altfel nu vin turiştii“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Timişoara FOTO Eye in the Sky
Timişoara FOTO Eye in the Sky

"Mobilizare generală pentru 2021" este titulatura sub care a avut loc întâlnirea de azi de la City Business Centre din Timişoara, la care au participat toţi actorii importanţi din industria ospitalieră.

Timişoara Capitala Culturala europeană va însemna, pe lângă efort pentru dezvoltarea activităţilor din zona culturală, şi obligativitatea de aduce turişti. Pentru prima dată, toţi actorii din industria ospitalieră, sectorul Ho-Re-Ca, servicii turistice şi reprezentanţi de instituţii publcie s-au pus la o masă, pentru a vedea ce este de făcut. Şi asta pentru că 2021 se apropie cu paşi repezi.

"Mobilizare generală pentru 2021" este titulatura sub care a avut loc întâlnirea de azi de la City Business Centre.

„Am încercat ca prin aducerea la masă a industriei ospitaliere, restaurante, cafenele, hoteluri, zona de taximetrie, transportul mare, autocare, aeroport, reprezentanţii primăriei, ai Consiliului Judeţean, să-i punem pe toţi la masă, să identificăm problemele, în aşa fel încât Asociaţia Timişoara 2021 să reprezinte un liant. Încercăm să coagulăm toţi factorii. Nu mai avem foarte mult timp. Şi avem o şansă unică. România s-ar mai putea întâlni cu ea de abia după anul 2033. Este o etapă pe care nu putem să o pierdem”, a spus Horaţiu Rada, preşedinte Asociaţiei Timişoara 2021.

Timişoara 2021 promovată în Cehia

Horaţiu Rada consideră că Timişoara are ce oferii turiştilor, dar încă oraşul de pe Bega nu are o promovare la nivel înalt. Lucrule se vor schimba în perioada următoare, asigură preşedintele Timişoara 2021.

„Valul de turişti nu o să vină dintr-o dată. Acest val se construieşte. Prin programe, prin concerte, prin ce avem de oferit. Timişoara are ce să ofere în zona de cultură, avem obiective turistice, avem puncte de distracţie, avem Banatul Montan cu diverse obiective, cheile Dunării, putem merge şi spre Arad, pentru a valorifica potenţialul. Promovarea se va face. Săptămâna viitoare vom participa la un eveniment de promovare a Timişoarei 2021 la Praga, Pilsen şi Karlovy Vary”, a mai spus Rada.

"Este de lăudat că industria de profil a venit împreună"

Printre cei prezenţi la întâlnire au fost şi cei mai cunoscuţi ghizi din Timişoara, care au salutat iniţiativa. 

„Mi s-a părut cea mai bună întâlnire de până acum. Problemele sunt aceleaşi, probleme care au fost prezentat şi la primărie. Este problema taxiurilor de la aeroport, problema transportului public de la aeroport, problema WC-urilor publice din centru, problemele curăţeniei, iluminatului strada, a lipsei de promovare a Timişoarei turistice. Ştim că e o problemă cu forţa de muncă şi angajatorii de la resaturante şi cafenele se bucură dacă angajează pe cineva, dacă şi vorbeşte o limbă străină e altă discuţie. Sunt doar câteva. Dar este de lăudat că industria de profil a venit împreună, că există şansa să lucrăm împreună şi să fim mai puternici în felul acesta”, a spus Ludovic Satmari, unul din ghizii din Timişoara.

86.000 de locuri de cazare

În momentul de faţă, Timişoara ar putea pune la dispoziţie aproximativ 86.000 de locuri de cazare, care includ însă şi căminele liceelor şi universităţilor. 

„Există un deficit de cazare, dar încercăm să creem noi spaţii, să le dezvoltăm pe cele existente. În curând ni se vor alătura nume mari în acest domeniu. Dar avem nevoie de ajutorul colegilor pentru promovarea Timişoarei, altfel nu vin turiştii”, a spus Corina Macri, preşedintele Asociaţiei Horetim.

În cadrul evenimentului Mobilizare generală pentru 2021 a fost prezentat şi noul reprezentant al sectorului turistic din cadrul Asociaţiei Timişoara 2021. Este vorba de Simion Giurcă, un om care vine cu o experienţă de 23 de ani în birourile de turim de la Viena. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite