Drumul de legătură între Autostrada A1 și DN 69 Timișoara – Arad, la stadiul de 20% FOTO

0
Publicat:

Este mobilizare redusă pe şantierul drumului de legătură dintre DN 69 Timişoara – Arad şi Autostrada Vestului (A1), anunţă DRDPT Timişoara printr-o postare pe Facebook.

Șantierul drumului de legătură FOTO DRDP Timișoara
Șantierul drumului de legătură FOTO DRDP Timișoara

La începutul lunii decembrie, pe șantierul drumului de legătură A1 – DN 69 Timișoara – Arad, stadiul de execuție este de circa 20,2%, a anunțat DRDP Timișoara 

În noiembrie, au fost finalizate lucrările în vederea descărcării de sarcină arheologică, s-au executat lucrări la viitoarele pasaje și podețe, precum și aprovizionare cu armături, balast și piatră spartă. Din cauza condițiilor meteo nefavorabile, nu s-au realizat lucrări la terasamente”, spun cei de la DRDP Timișoara. 

Obiectivul general al proiectului este realizarea conexiunii autostrăzii cu Timişoara şi alte drumuri naţionale şi judeţene conexe, în vederea descărcării traficului rutier de pe autostrada Arad – Timişoara (în zona Sânandrei). 

Șantierul drumului de legătură FOTO DRDP Timișoara
Șantierul drumului de legătură FOTO DRDP Timișoara

Drumul va avea 10 kilometri, două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. 

Lucrările ar trebui să fie gata  până la finalulul anului 2023, însă până acum termenele nu au fost deloc respectate. 

Cei de la Todini Construzioni Generali s-au pus pe treabă pe şantierul viitorului drum de legătură doar după ce au primit certificat negativ de la CNAIR, riscând şi rezilierea contractului. 

Ministrul Transportului, Sorin Grindeanu, a descins, în 26 august, pe șantierul drumului de legătură dintre DN 69 Timişoara şi autostradă. Ministrul a fost extrem de nemulțumit de stadiul lucrărilor, motiv pentru care antreprenorul italian Todini Costruzioni Generali a primit „cartonaș galben”, pentru că mai mult s-a stat decât s-a lucrat.

Am vrut să văd modul în care lucrează compania la această investiție a CNAIR-ului. Au progres fizic de aproximativ 15%, pot să spun un lucru bun - că în ultima perioadă există mobilizare, s-au angajat ca ritmul de progres lunar să fie în jur de 7%, ceea ce e un ritm bun. În acest moment nu-i mai oprește nimic să lucreze. Lucrurile au intrat pe făgașul normal astfel încât anul viitor să avem această lucrare”, a declarat atunci Sorin Grindeanu.  

Drumul de legătură dintre Timişoara şi autostradă este construit cu fonduri europene, valoarea totală a investiţiei fiind de circa 260 de milioane lei, dintre care aproape 190 de milioane reprezintă finanţarea europeană nerambursabilă prin Fondul de Coeziune. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite