Un tren accelerat care urma să ajungă la Târgu Jiu a rămas fără frâne în Defileul Jiului. Ce au făcut călătorii
0Un tren accelerat, care circula pe ruta Deva - București, s-a defectat, sâmbătă, 28 octombrie, în Defileul Jiului, la puțin timp după ce a părăsit gara Petroșani.

Trenul a plecat din Petroșani cu o întârziere de 20 de minute, unde au fost semnalate problemele la sistemul de frânare, însă a rămas pe Defileul Jiului, în zona Strâmbuța. Defecțiunea la sistemul de frânare i-a obligat pe reprezentanții CFR să oprească trenul. O parte dintre călători au coborât din vagoane și s-au întors în Petroșani.
Inițial, era așteptat un mecanic din Târgu Jiu, dar, ulterior, s-ar fi decis aducerea unei locomotive din Depoul Craiova. Călătorii au fost nevoiți să coboare până la Drumul Național 66 pe un traseu accidentat.
Tronsonul de drum Livezeni – Bumbești Jiu aniversează în această perioadă 75 de ani de funcționare. Pe aceeași rută circulă, în aceste zile, un tren special tocmai pentru marcarea acestui eveniment.
Slujbă de pomenire a lucrătorilor de pe linia Bumbești – Livezeni
Un tren special DEFILEU EXPRES circulă în această perioadă pe traseul Petroșani – Târgu Jiu. Vor avea loc expoziții de fotografie în stația CFR Petroșani și la Mănăstirea Lainici, concert de muzică folk, proiecția filmului REGELE MIHAI – DRUMUL CĂTRE CASĂ, dezvelirea plăcilor aniversare la intrarea și ieșirea din Defileul Jiului și pe pilele podurilor din vecinătatea DN66, promenada personajelor de epocă.
Duminică, 29 octombrie, la Mănăstirea Lainici a avut loc o slujbă de pomenire a lucrătorilor de pe linia Bumbești – Livezeni și decernarea diplomelor de merit pentru pensionarii CFR.
Linia ferată Bumbești – Livezeni are o lungime totală de 31 km. S-au construit: 21 poduri și 59 podețe, cu o lungime totală de 1166 metri, 27 viaducte, cu o lungime totală de 1000 metri, 39 tuneluri, cu o lungime totală de 7.880 metri, 2500 metri, ziduri de sprijin și cinci stații de cale ferată (Valea Sadului, Meri, Lainici, Pietrele Albe și Strâmbuța).
Costul total al construcției liniei, la data dării în exploatare, 31 octombrie 1948, era de 1,4 miliarde lei, la acea dată paritatea leu – dolar fiind de 150 lei, la un dolar. Din totalul de 39 de tuneluri, trei au avut o lungime mai mare de 450 de metri și anume: Murga Mare 519 metri, Murga Mică 485 metri și Polatiște 451 metri.
Linia Bumbeşti – Livezeni constituie cea mai grea construcţie feroviară din ţară şi una dintre cele mai grele din Europa.