Video Lotul 1 Autostrada Sibiu-Pitești finalizat la cinci luni de la inaugurare, cu garanție dublă VIDEO

0
Publicat:

La finele anului trecut era inaugurat Lotul 1 Sibiu - Boița al Autostrăzii Sibiu - Pitești, deși nu era total finalizat. În cursul acestei săptămâni a avut loc recepția finală la terminarea lucrărilor.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a realizat la sfârșitul acestei săptămâni recepția finală a tuturor lucrărilor de pe Lotul Sibiu – Boița, prima secțiune din Autostrada Sibiu - Pitești.

Un clip recent realizat de un pasionat de infrastructură (vezi video), Ioan Adrian Gica, care a prezentat pe contul său de YouTube permanent stadiul lucrărilor pe durata întregii execuții, cu ajutorul mai multor filmări surprinse cu drona, arată nu doar lotul finalizat cu mult înainte de termenul oficial (28 mai 2023), dar și cozile imense de mașini la intrarea nordică în Defileul Oltului.

Nodul rutier și centrul de intervenții Boița de pe Lot 1 Autostrada Sibiu Pitesti Captură video
Nodul rutier și centrul de intervenții Boița de pe Lot 1 Autostrada Sibiu Pitesti Captură video

„A fost făcută recepția lucrărilor la Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Pitești și în consecință am realizat o filmare aeriană completă a acestui lot începând de la Boița. Lucrările par a fi finalizate. Doar în zona Viaductului Tălmaciu par a se mai executa ceva lucrări de betonare a conului culeii dinspre Boita și la câteva sisteme de colectarea apelor pluviale! La aproximativ șase luni de la punerea în funcțiune a a acestui lot el se prezintă în condiții foarte bune de circulație, însemnând că cei de la PORR au făcut o treabă excelentă!”, a precizat cel care a realizat filmarea.

Centrul de întreținere și coordonare de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu Pitești Foto DRDP Brașov jpg
Centrul de întreținere și coordonare de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu Pitești Foto DRDP Brașov jpg

Lucrări finalizate aproape în totalitate cu cinci luni înainte de termen

Primul tronson al autostrăzii TransCarpați, de peste 13 kilometri, a fost deschis circulației pe data 15 decembrie 2022, având recepție parțială, iar odată cu finalizarea Centrului de Întreținere și Coordonare de la Boița s-au terminat și „lucrările de realizare plantații și aliniamente pentru ghidarea liliecilor”.

Cei care au executat lucrările, firma austriacă PORR, au oferit o garanție de 10 ani, de la recepția lucrărilor, dublă față de ce oferă constructorii de obicei.

Centrul de întreținere și coordonare de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu Pitești Foto DRDP Brașov jpg
Centrul de întreținere și coordonare de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu Pitești Foto DRDP Brașov jpg

Centru de monitorizare a traficului cu peste 30 de camere

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov are un nou centru modern de intervenție. A avut loc recepția Centrului de Întreținere și Coordonare Boița care va deservi Autostrada A1, tronsonul Sibiu - Boița. Noul punct de intervenție cuprinde numeroase spații pentru utilaje și materiale, inclusiv un depozit de mare capacitate pentru sarea care va fi folosită la deszăpezire. În cadrul bazei de intervenție există și un centru de monitorizare a traficului dotat cu peste 30 de camere și tot aici va funcționa inclusiv un birou al Poliției Rutiere”, au anunțat reprezentanții DRDP Brașov.

Centrul de întreținere și coordonare de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu Pitești Foto DRDP Brașov jpg
Centrul de întreținere și coordonare de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu Pitești Foto DRDP Brașov jpg

Lotul 1 Sibiu – Boița are două noduri rutiere - la Șelimbăr și Boița -, trei viaducte dintre care cel de la Tălmăcel are peste 600 de metri lungime, patru poduri, 21 pasaje inferioare și un pasaj superior, precum și o zonă de deservire.

Contractul semnat cu compania austriacă PORR a fost de 612 milioane lei, cu 12 luni proiectare și 36 luni execuție.

Centrul de întreținere și coordonare de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu Pitești Foto DRDP Brașov jpg
Centrul de întreținere și coordonare de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu Pitești Foto DRDP Brașov jpg

Garanție a lucrărilor dublă, până-n 2033, oferită de PORR

Aceeași firmă se ocupă și de execuția Lotului 4 Curtea de Argeș – Tigveni (10 kilometri) pe care s-a angajat să-l finalizeze până la începutul anului 2027 pentru aproximativ 1,7 miliarde de lei.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122 de km și va lega România de rețeaua europeană de autostrăzi, ca parte a Coridorului 4 Pan - European, legând sudul țării de Transilvania și implicit de frontiera vestică.

Tronsonul peste Carpați va costa 13,56 miliarde de lei (fără TVA), fonduri europene nerambursabile și reprezintă cel mai ambițios și mai important proiect de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani al României.

Pentru celelalte secțiuni, situația stă în următorul mod: Lotul 2 Boița – Cornetu, de 31 de km, cel mai complex dintre cele cinci loturi, a revenit Asocierii Mapa Cenghiz pentru aproximativ 4,3 miliarde lei (fără TVA), proiectările ar trebui să se finalizeze la începutul anului viitor; Lotul 3 Cornetu – Tigveni, de peste 37 de km, va începe execuția undeva prin vara anului viitor de către cei de la Astaldi / WeBuild și Tancrad pentru mai bine de 5,3 miliarde lei (fără TVA) și se va finaliza, probabil, în 2028; iar Lotul 5 - de peste 30 km, Curtea de Argeș – Pitești, ar trebui să fie finalizat de către cei de la Astaldi în 2025, pentru 1,8 miliarde de lei.

Sibiu

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite