Video Autostrada Sibiu–Pitești: lucrările au trecut de 85%. Îngrijorarea șoferilor de TIR VIDEO
0Noi imagini surprinse cu drona pe șantierul pe primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, cel dintre Boița și Șelimbăr, arată cât de mult au avansat și care este stadiul lucrărilor pe TransCarpați.
La 1 octombrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că stadiul lucrărilor executate de PORR pe primul tronson al A1 Sibiu – Pitești a ajuns la 86,5%, fapt ce oferă speranțe că termenul avansat de 1 decembrie, pentru ca secțiunea dintre Șelimbăr și Boița să fie dată circulației, are mari șanse să devină realitate. Chiar dacă oficial, prin contract este prevăzută data de 30 aprilie 2023.
Din filmările realizate până acum pe Lotul 1 Sibiu Pitești al A1 se observă progresele remarcabile, cât de mult s-a muncit în ultimele 13 luni și cât de puțin a mai rămas de făcut: spații de servicii, rigole, precum și alte lucrări care nu încurcă circulația, și faptul că proiectul se apropie de final.
De asemenea se remarcă și traficul infernal de la nodul rutier Șelimbăr, cauzat de devierea provizorie pentru edificarea unuia dintre sensurile de mers spre Mohu.
Progrese remarcabile, dar și trafic infernal în zona Șelimbăr
Mobilizarea pe șantier este evidentă, peisajul acestui lot se schimbă complet de la o săptămână la alta.
Spre exemplu, în această perioadă, în zona sensului giratoriu de la Boița se lucrează la montarea sistemelor de protecție și siguranță, dar și la finalizarea șanțurilor de evacuare a apelor pluviale.
În imaginile surprinse cu drona de Adrian Ioan Gica, cel care monitorizează șantierul periodic, încă de la debutul lucrărilor, pentru pasionații de infrastructură rutieră, filmări pe care le postează consecvent pe contul său de You Tube, se mai observă și alte detalii, cum ar fi faptul că s-a realizat joncțiunea între lotul 1 și centura Sibiului, existând astfel o continuitate.
De asemenea, în această perioadă la Viaductul Tălmăcel se așterne asfalt pe sensul Boița, iar lucrările la terasamentele din apropierea culeii dinspre Tălmaciu se apropie de finalizare.
La Viaductul Tălmaciu se lucrează la umplerea terasamentului de la culeea dinspre Boița, dar și la podul peste râul Sadu, iar mai departe se execută marcajele pe calea spre Sibiu.
Filmările realizate în cursul acestei săptămâni surprind și betoanele care se toarnă în zona viitoarei parcări, la legătura dintre platformele betonate și breteaua de acces.
„La podul peste Valea Saratii se turna betonul la sistemul de dilatare pe firul Sibiu, iar la Podul de Valea Tocilelor se făceau pregătiri pentru montarea sistemelor de dilatare pe firul Boița. În cel mai fierbinte loc al acestui lot, viitorul nod rutier Șelimbăr se lucrează intens la finalizarea bretelei de acces dinspre Sibiu cât și la finalizarea lucrărilor la terasamentele din viitorul sens Mohu!”, a explicat cameramanul ce se poate vedea în imaginile video cu șantierul de pe întregul lot.
Probleme semnalate de șoferii de TIR
Două zile mai târziu a revenit în „zona cea mai fierbinte”, de la Șelimbăr, și a observat cu uimire cât de mult se schimbase peisajul în acest scurt răstimp.
„În zona joncțiunii a fost așternut balastul stabilizat și a fost aplicată și amorsa. La fel și pe breteaua ce va asigura accesul la sensul spre Mohu. Se lucrează susținut la finalizarea canalelor colectoare ce vor asigura evacuarea apelor pluviale! Au fost demarate lucrările și la cealaltă jumătate a viitorului sens Mohu”, a mai remarcat Adrian Ioan Gica.
Participanții la trafic și-au exprimat speranța că până în luna decembrie, traficul în zonă se va mai domoli, având în vedere că în imagini se observă lungimea cozilor de mașini.
Se întâmplă acest lucru pentru că șoferii care vin de pe autostrada cu două benzi coboară pe o singură bandă, iar din sens invers, înainte de viitorul sens giratoriu de la Mohu, se comasează traficul de pe autostradă, de pe o bandă, cu cel dinspre Sibiu, într-o singură bandă, în zona nodului de la Șelimbăr.
Cel mai probabil, odată cu finalizarea primului lot, circulația în zonă va fi fluidizată, pentru că la fel ca la Boița, mulți vor alege să circule pe noua bucată din Autostrada Sibiu Pitești.
Șoferii de TIR atrag însă atenția asupra curbei prea strâmte de la intrarea dinspre Sibiu spre Șelimbăr: „E cu dichis și incomod! În secolul XXI să nu facem chiar la limita minimă! În trafic trebuie totul proiectat cu un pic de rezervă, pentru orice eventualitate... Se putea schimba ușor unghiul curburii cu trei - patru metri, ar fi fost mai confortabil!”, și-au exprimat aceștia îngrijorarea.