Primul tunel veritabil de autostradă din România a ajuns la un kilometru lungime. Se lucrează și în perioada de Paște FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Continuă lucrările la Tunelul Curtea de Argeș, primul tunel săpat în stâncă de pe o autostradă din România. Constructorul austriac PORR a reușit să foreze peste un kilometru din tunelul care trece Dealul Momaia (Argeș).

Continuă lucrările la tunelul Curtea de Arges Captură video: Ionel Scrioșteanu/Facebook
Continuă lucrările la tunelul Curtea de Arges Captură video: Ionel Scrioșteanu/Facebook

A fost forat primul kilometru de tunel din secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor. 

Antreprenorul are mobilizat în șantier un număr de 590 muncitori și 185 utilaje, iar lucrările vor continua și în perioada sărbătorilor de Paște. La execuția tunelului, se lucrează 24 de ore din 24. „Mobilizarea este bună, iar avansul față de graficul contractat este în creștere”, spune Ionel Scrioșteanu.

Tunelul săpat prin dealul Momaia, în apropiere de Curtea de Argeș, va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din două galerii principale separate, câte una pentru fiecare sens de mers. Galeriile au fost denumite simbolic Daniela și Alina, după numele unor angajate.

Avem primul kilometru de tunel forat, fiind executați în total 1013 metri pe ambele fire, din care 580 metri de tunel pe firul ieșirii din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) şi 433 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)”, mai menționează secretarul de stat.

A fost realizat și un tunel intermediar, informează oficialul, care va fi folosit ca pasaj pietonal între cele două galerii sau drept cale de evacuare după darea în trafic. După ce se vor finaliza lucrările, tunelul rutier va avea denumirea oficială „Tunel Curtea de Argeș”.

În ceea ce privește zona nisipoasă de pe tunelul Daniela, a fost depășită cu bine și urmează ca în perioada următoare să fie depășită și pe Tunelul Alina. (…) La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile și nu vor întrerupe lucrul nici în această perioadă a sărbătorilor”, precizează Scrioșteanu.

În afară de construcția tunelului care va trece pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, la secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești se execută și lucrări de excavații și terasamente pe câteva sectoare aferente nodului rutier Tigveni. A fost finalizată forarea, armarea și betonarea celor 20.500 metri liniari de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă și a început execuția piloților necesari unuia dintre firele tunelului. De asemenea au fost realizate șapte dintre cele 16 fundații aferente podețelor.

Continuă și lucrările de forare, armare și betonare a piloților cu diametru mic pentru îmbunătățirea terenului de fundare, fiind realizați în proporție de 85%.

Tunelul Curtea de Argeș va avea o lungime totală de 1,35 km (2,7 km pe ambele galerii). Constructorul folosește o tehnologie modernă, lucrarea fiind realizată de o echipă internațională de profesioniști.

Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de aproape 10 km și cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. De asemenea, este cuprinsă și construcția unui nod rutier la Tigveni, care va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite