Lucrări cu spor la primul tronson de autostradă din România săpat în stâncă. Cum arată tunelurile „Daniela” și „Alina” FOTO

0
Publicat:

Progres semnificativ pe secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu - Pitești. Constructorul austriac PORR a reușit să foreze peste jumătate de kilometru din tunelul care trece Dealul Momaia (Argeș).

Tunelul Momaia Foto: PORR Romania
Tunelul Momaia Foto: PORR Romania

Tigveni-Curtea de Argeș a devenit primul tronson de autostradă din România, cu tunel, în zona de munte.  Zilele trecute, s-a depășit pragul de 500 metri forați din tunelurile „Daniela” și „Alina”, botezate după numele unor angajate ale companiei PORR care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România.

Tunelul săpat prin dealul Momaia, în apropiere de Curtea de Argeș, va avea aproximativ 1,3 kilometri și se execută cu tehnologie NATM (New Austrian Tunneling Method) de o echipă internațională de profesioniști. Este primul tunel de autostradă, săpat în stâncă, care se află în construcție în România.

Tunelul este format din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers. „Am trecut pragul de 500 metri forați din tunelurile Daniela și Alina. Au fost executați 314 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela). Au fost executați 195 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)”, a precizat, pe Facebook, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România. Lucrările sunt în avans față de grafic. La Tunelul „Alina”, cel aferent sensului Pitești-Sibiu, nu se mai sapă în piatră, ci într-o zonă cu nisip, în timp ce la Tunelul „Daniela”, aferent sensului Sibiu-Pitești, continuă săpăturile în stâncă.

„Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu - Pitești este construit cu spor de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier. Aprilie 2024 – relocarea DN73 C și iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7. Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp!", susțin cei de la PORR.

Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești are 9,8 kilometri lungime. Acest tronson va avea 12 poduri, pasaje și viaducte și ar urma să fie finalizat în 2027.

„Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, erau pe întregul amplasament al proiectului circa 500 muncitori și 165 utilaje și echipamente de construcții”, a mai spus secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Piteşti

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite