Amânări nesfârșite pentru un drum crucial pentru industria auto din România

0
Publicat:

În acest an ar fi trebuit să înceapă construcția drumului expres Piteşti-Mioveni, ce va face legătura dintre autostrada Bucureşti-Piteşti şi uzina Dacia şi furnizorii săi, însă în cel mai bun caz lucrările ar putea porni abia în 2025

Zona de unde vor începe lucrările la drumul expres Pitești-Mioveni FOTO Denis Grigorescu
Zona de unde vor începe lucrările la drumul expres Pitești-Mioveni FOTO Denis Grigorescu

Conform proiectului inițial, până în decembrie 2022 ar fi trebuit dată autorizația de construcție. Numai că tot acest proiect esențial pentru industria auto din România suferă amânări din mai multe cauze.

Prima amânare a fost cauzată de faptul că firma Search Corporation, cea care câștigase în toamna lui 2020 contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, a solicitat rezilierea pe cale amiabilă a contractului pentru că nu a izbutit să respecte graficul și termenele. Durata contractului era de 18 luni, dintre care nouă luni erau alocate pentru realizarea studiului de fezabilitate.

Pentru ca acest proiect esențial să nu fie blocat, Consiliul Județean Argeș și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au încheiat în toamna lui 2022 un parteneriat în vederea implementării în comun a elaborării studiului de fezabilitate pentru drumul expres Pitești - Mioveni.

”Partea de studiu de fezabilitate deja realizată nu va fi reluată”, declara în octombrie 2022 Cristian Pistol, directorul CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).

”Legat de elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții ”Drum expres A1-Pitesti-Mioveni”, anunțul pentru achiziția publică privind studiul de fezabilitate a fost urcat pe SEAP în această săptămână”, au declarat pentru ”Adevărul” reprezentanții Consiliului Județean Argeș.

Conform legii, după publicarea anunțului, se așteaptă 35 de zile lucrătoare pentru depunerea ofertelor. După încheierea acestei perioade, urmează alte 60 de zile lucrătoare pentru deschiderea și evaluarea ofertelor. La aceste 60 de zile se mai pot adăuga încă 30 de zile.

Studiul de fezabilitate va costa 2,8 milioane lei. Firma care va câștiga licitația va avea la dispoziție 12 luni pentru a realiza studiul de fezabilitate. Practic, în cel mai bun caz, câștigătorul licitației va fi desemnat până la finalul acestui an, urmând ca studiul de fezabilitate să fie finalizat în decembrie 2024, iar autorizația de construcție să fie dată în primăvara lui 2025. Ceea ce înseamnă o amânare cu minimum doi ani a începerii construirii drumului expres Pitești-Mioveni.

Ce valoare estimată are proiectul

”La momentul rezilierii contractului cu firma Search Corporation erau realizate și avizate AMC (n.red. - Analiza Multicriterială) 1 și AMC 2. Acestea se vor regăsi în noul contract pentru finalizarea studiului de fezabilitate, adică nu se vor mai realiza altele. Contractul care va fi derulat de Consiliul Județean Argeș va include variantele de traseu avizate în contractul reziliat anul trecut.Protocolul cu CJ Argeș a fost incheiat în noiembrie 2022”, spune Alin Șerbănoiu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Conform proiectului, varianta de traseu avizată de CNAIR în noiembrie 2021 are o lungime estimată de 10,39 kilometri și va asigura un carosabil corelat cu traficul estimat, dimensionat pentru trafic greu și agabaritic, pentru o viteză de proiectare de 100 - 120 km/h.

Viitorul drum expres va fi unul de o importanţă esențială pentru industria auto din România, având în vedere faptul că va asigura o legătură extrem de rapidă între Bucureşti şi platforma industrială de la Mioveni, unde în afară de uzina Dacia sunt zeci de companii producătoare de componente auto şi peste 40.000 de salariaţi.

Valoarea estimată a proiectului drumului expres Pitești-Mioveni se ridică la 222,71 milioane lei fără TVA.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite