Lecţia grecească de predare a ştiinţelor, prin teatru, epigrame şi documentare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Orădenii au aflat cum se face şcoală în ţara filosofilor şi au deprins noi tehnici de învăţare, axate pe practică. Timp de o săptămână, un elev şi două profesoare din Oradea au făcut schimb de experienţă la Atena, în cadrul unui proiect internaţional.

Trei reprezentanţi ai colegiului Mihai Viteazul au experimentat, timp de o săptămână, cum se face şcoală în Atena. Întorşi acasă, aceştia nu pot decât să spere că, la un moment dat, şcolile din Oradea vor beneficia de condiţii similare şi de metode de predare atât de creative, care îi stimulează pe elevi să gândească. Vizita lor s-a încadrat într-un proiect Comenius, finanţat de Comisia Europeană, care a presupus întâlniri periodice între elevi din România, Franţa, Italia, Germania, Marea Britanie şi Olanda.

Sistem de predare inedit

„Am intrat într-un club select, unde am avut ocazia să cunoaştem sisteme foarte diferite de predare. Acolo copiii sunt încurajaţi să facă lucruri, să atingă aparatele, pentru a învăţa să le folosească. În străinătate, elevii sunt stimulaţi să meargă la centre de documentare, unde au acces la sute de enciclopedii. Noi, la şcoală, avem o singură enciclopedie”, a exemplificat profesoara Nicoleta Pazmany câteva dintre diferenţele constatate, în urma vizitelor la câteva şcoli de elită din străinătate.

În Atena, aceasta a fost impresionată de modul în care, pornind de la teoremele lui Pitagora şi Euclid, elevii au aflat care sunt aplicaţiile practice ale matematicii sau fizicii. „Totul este integrat acolo. Legătura cu viaţa, cu necesităţile sale, este reliefată la predarea oricărei materii”, a mai spus Nicoleta Pazmany.

David Surdan, elev în clasa a zecea la colegiul Mihai Viteazul, la mate-info intensiv, a fost impresionat de cât de distractivă poate fi matematica, în învăţământul grecesc. „Am participat la scenete de teatru, în care am aplicat reguli matematice”, a spus David.

S-au simţit ca Alice în Ţara Minunilor

Delegaţia română a vizitat Centrul Naţional de cercetări ştiinţifice Demokritos, unde s-au simţit „ca Alice în Ţara Minunilor”, fiindu-le prezentate cercetări din biofizică şi urmărind la microscop mostre de ADN. În ultima zi au participat la un workshop, unde elevii au avut de rezolvat probleme vechi, scrise sub formă de epigrame.

Oradea

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite