Video Noua pasarelă peste calea ferată de mare viteză naște controverse: „Pare o parcare supraetajată“ VIDEO

0
Publicat:

O pasarelă pietonală aflată în șantier de doi ani (video), în Deva, va face legătura între cartierele municipiului, peste căile ferate și Drumul Național 7. Construcția din Hunedoara a stârnit controverse.

Pasarela pietonală nu poate fi folosită în prezent. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Pasarela pietonală nu poate fi folosită în prezent. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL

Lucrările de modernizare a infrastructurii pe tronsonul feroviar Gurasada Simeria, din județul Hunedoara, au început în urmă cu șase ani, în stația CFR Deva, însă lucrările au acumulat întârzieri.

În stația CFR Deva (video), la șase ani de la începerea lucrărilor, cele două pasaje pietonale din zona gării sunt încă în șantier, la fel și pasajul rutier care va face legătura între cartierul Grigorescu, aflat peste liniile de cale ferată, cu celelalte cartiere din municipiu.

Construcția celor două pasaje pietonale din zona gării a început în anul 2022. Cel mai mare dintre ele se află în zona mănăstirii franciscane și trece atât peste căile ferate, cât și peste Drumul Național 7.

Pasajul pietonal din Deva

Construcția a stârnit controverse, datorită înfățișării și înălțimii sale.

„Seamănă cu o parcare supraetajată. O să avem multe scări de urcat și coborât pentru a trece de cealaltă parte a liniilor. Probabil mulți dintre localnici or să treacă în continuare direct printre liniile de cale ferată, așa cum au făcut până acum, pentru a ajunge în cartierul Grigorescu din Deva”, spune un localnic.

Și alți localnici s-au arătat nemulțumiți de soluția aleasă de constructori, pasarela care va lega DN 7 de Strada Mureșului. Aceasta nu poate fi încă folosită, nefiind finalizate montarea elementelor de protecție și lucrările la intrările sale.

„Să vedem cum vor urca femeile cu cărucioarele cum copii pe acest pasaj, dacă o să mai adăpostească și câțiva oameni ai străzii”, se întreabă o localnică, pe Facebook.

Un alt pasaj pietonal va fi amplasat în locul trecerii actuale la nivel, care va fi desființată, de pe Strada Hărăului din Deva. Construcția sa a început în urmă cu peste doi ani, dar este oprită de cel puțin un an.

Tronson feroviar, în șantier de șase ani

Tronsonul feroviar Gurasada-Simeria, de 41 de kilometri, face parte din magistrala feroviară Simeria Arad (KM 614), din vestul României, modernizată pe un traseu de 141 de kilometri, la care constructorii lucrează de cinci-șase ani.

Vechile treceri la nivel peste calea ferată pe care trenurile de călători vor putea atinge viteze de până la 160 de kilometri pe oră vor fi eliminate. În schimb, în locul drumurilor actuale care se intersectează cu calea ferată, pe tronsonul feroviar Gurasada Simeria sunt construite patru pasaje rutiere la Deva, Mintia, Ilia și Gurasada.

Deși lucrările au început în 2018, doar pasajul de la Gurasada (video) a fost finalizat. Celelalte trei se află în stadiu avansat de execuție.

Lucrările la pasajul rutier din Deva au început în urmă cu cinci ani. Recent, constructorii au așternut primele straturi de asfalt pe noul drum și vor trebui să finalizeze lucrările la pod.

Pasajul rutier din Deva (video) este amenajat în prelungirea străzii Hărăului şi va face legătura, peste liniile ferate, între cartierul Grigorescu și Drumul Naţional 7 (Calea Zarandului), unde planurile anunțate de primărie vizau amenajarea unui sens giratoriu.

„Pasajul va avea o lungime de 255 de metri, iar tablierul central va avea 24 de metri şi va fi realizat din grinzi metalice înglobate într-o dală de beton. Viaductele de acces, realizate şi ele din grinzi metalice, vor avea aceeaşi lungime”, se arată în proiectul tehnic al investiției.

Pasajele superioare construite la Gurasada și Ilia au fiecare 375 de metri, iar pasajele superioare de la Mintia (video, 306 metri) și Deva (259 metri) se află în șantier și vor fi finalizate în 2024.

Lucrări începute în 2018 pe tronsonul feroviar Gurasada Simeria

Lucrările la tronsonul feroviar Gurasada-Simeria au început în 2018 și trebuiau finalizate în trei ani, potrivit contractului semnat în 2017 de compania de stat Căile Ferate Române și Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA.

Investiția are o valoare de peste trei miliarde de lei, fără TVA, şi este finanţată din fonduri europene și de Guvernul României.

„Lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe tronsonul Gurasada - Simeria înregistrează un stadiu de execuție de peste 80 la sută, 36 de kilometri de cale ferată dublă, din cei 41 de kilometri ai tronsonului, sunt finalizați”, informa, recent, CFR Infrastructură.

Alături de pasajele superioare au fost construite și trei poduri feroviare peste râul Mureș, cu lungimi de 370-470 metri, în zona localității Brănișca din Hunedoara.

Noua magistrală feroviară Simeria-Arad (Km 614) traversează județele Hunedoara și Arad. Termenul estimat de finalizare a investiției este anul 2025.

Hunedoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite