FOTO Cum a ajuns autostrada Lugoj – Deva de râsul internauţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Capătul primului lot al autostrăzii. SURSA FOTO: forum.construim-romania.ro/
Capătul primului lot al autostrăzii. SURSA FOTO: forum.construim-romania.ro/

Doar unul dintre cele patru loturi ale autostrăzii Deva – Lugoj a fost inaugurat până în prezent, însă doar 17 kilometri dintre cei 27 de kilometri ai tronsonului pot fi folosiţi de şoferi. Proiectul de infrastructură care a costat aproape 700 de milioane de lei a ajuns subiect al ironiilor internauţilor, pentru că autostrada se opreşte brusc în mijlocul unei câmpii.

Primul lot al autostrăzii A1 Deva – Lugoj, în valoare de 680 de milioane de lei, a fost deschis traficului rutier în seara de 23 decembrie 2013. A intrat în istorie ca fiind singura bucată de autostradă din România pentru care inaugurarea a fost realizată fără fast: nu s-au tăiat panglici, nu au fost ciocnite cupe de şampanie, ci doar au fost îndepărtaţi parapeţii ce blocau accesul de pe DN68 Deva – Lugoj pe autostrada A1.

Porţiunea de autostradă măsoară 27 de kilometri, însă doar 17 kilometri sunt folosiţi, pentru că restul tronsonului nu duce, practic, nicăieri: autostrada se opreşte brusc în mijlocul unei câmpii, în apropierea satului timişean Chizătău. Cel puţin doi ani vor mai trece până când cei 10 kilometri de „linie moartă” ai autostrăzii vor fi legaţi de tronsonul de autostradă Lugoj – Timişoara, aflat în prezent în stadiul de proiectare.

Autostrada fantomă
Între timp, imaginile în care este prezentată autostrada la capătul căruia se întinde islazul pustiu sau ocupat de vaci al satului Chizătău fac furori pe Internet. Peisajul este pitoresc şi a stârnit nenumărate comentarii ironice. Puţini şi-ar fi imaginat că un tronson de autostradă finalizat din coridorul paneuropean va sfârşi marcat de câteva blocuri de beton, care opresc intrarea pe acesta de pe un drum comunal.

Celălalt capăt al primului lot al autostrăzii Deva – Lugoj se interesectează cu DN68 Lugoj – Deva, în apropiere de comuna Traian Vuia. Alte trei tronsoane ale autostrăzii Deva – Lugoj, în lungime totală de 70 de kilometri vor fi construite în următorii doi ani. Deocamdată însă loturile 2, 3, 4 se află doar în stadiul de proiectare. Au fost atribuite contractele, însă construcţia efectivă a celor trei tronsoane va începe abia în şase luni.

Localnicii din satele hunedorene unde au avut loc exproprieri de pe terenurile cedate CNADNR vor mai avea timp să culeagă roadele recoltei de primăvară. Sunt, probabil, singurii pe care nu i-au deranjat întârierile acestui proiect.

Autostrada în pustiu, şoseaua pe fonduri UE în pădure
Într-o situaţie similară cu cea a primului lot al autostrăzii Deva – Lugoj, care se opreşte în mijlocul unui islaz, se află şi şoseaua care urma să lege judeţele Hunedoara şi Caraş-Severin prin Munţii Poiana Ruscăi.

Şoseaua construită cu fonduri de la Uniunea Europeană, se sfârşeşte la limita dintre judeţele Hunedoara şi Caraş-Severin, în pădure.

Drumul judeţean menit să scoată din izolare cel puţin zece localităţi din Munţii Poiana Ruscăi a fost construit în urma unei investiţii de 105 milioane de lei, finanţată aproape integral de Uniunea Europeană şi de Guvernul României. Au fost construiţi astfel peste 30 de kilometri de şosea care tranzitează mai multe sate hunedorene. Însă cei care vor să ajungă pe acest drum în localităţile din judeţul vecin trebuie să lase autoturismele la capătul drumului asfaltat de la ieşirea din satul Lunca Cernii de Sus şi din judeţul Hunedoara şi să pornească pe jos prin pădure, spre localitatea Rusca Muntană din Caraş-Severin.

Raport autostrada Deva - Lugoj 

Vă recomandăm şi:

Totul despre autostrada Deva – Lugoj: raportul de mediu al viitoarei autostrăzi va fi în dezbatere publică la Deva

Compania de Autostrăzi va plăti 1,14 miliarde de lei constructorilor loturilor 2 şi 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, cu 45% sub valoarea estimată VIDEO Autostrada Deva – Lugoj, motiv de nemulţumire: hunedoreni supăraţi că au primit preţuri derizorii pe terenuri Autostrada Deva – Ilia intră în şantier: un kilometru de drum va costa peste patru milioane de euro, fără TVA Cine va construi autostrada Lugoj-Deva: firme controlate de Umbrărescu şi Barna şi două companii italiene

Citeste mai mult: adev.ro/mx93hh


Citeste mai mult: adev.ro/mx93hh

Compania de Autostrăzi va plăti 1,14 miliarde de lei constructorilor loturilor 2 şi 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, cu 45% sub valoarea estimată VIDEO Autostrada Deva – Lugoj, motiv de nemulţumire: hunedoreni supăraţi că au primit preţuri derizorii pe terenuri Autostrada Deva – Ilia intră în şantier: un kilometru de drum va costa peste patru milioane de euro, fără TVA Cine va construi autostrada Lugoj-Deva: firme controlate de Umbrărescu şi Barna şi două companii italiene

Citeste mai mult: adev.ro/mx93hh

Autostrada Deva – Ilia intră în şantier: un kilometru de drum va costa peste patru milioane de euro, fără TVA

Compania de Autostrăzi va plăti 1,14 miliarde de lei constructorilor loturilor 2 şi 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, cu 45% sub valoarea estimată

VIDEO Autostrada Deva – Lugoj, motiv de nemulţumire: hunedoreni supăraţi că au primit preţuri derizorii pe terenuri


Citeste mai mult: adev.ro/mx93hh


Citeste mai mult: adev.ro/mx93hh

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite