Podul Prieteniei se închide duminică pentru o oră
0Podul Prieteniei se închide duminică, pentru o oră, în vederea desfășurării evenimentului sportiv ,,Free Spirit Run Giurgiu - Ruse", potrivit informațiilor publicate de CNAIR.

Circulaţia rutieră se va închide duminică, timp de o oră, pe DN 5 (km 63+012 - km 64+884), Podul Prieteniei, în vederea desfăşurării evenimentului atletic internaţional ,,Free Spirit Run Giurgiu - Ruse", informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
"Duminică, 25.09.2022, în intervalul orar 11:00 - 12:00, circulaţia rutieră se va închide pe DN 5 (km 63+012 - km 64+884), Podul Prieteniei, în vederea desfăşurării evenimentului atletic internaţional ,,Free Spirit Run Giurgiu - Ruse". Evenimentul este organizat de administraţiile locale din Ruse şi Giurgiu, prin Cluburile Sportive Dunav şi Sport Club Municipal Dunărea 2020 Giurgiu, cu acordul federaţiilor de atletism din cele două ţări (România şi Bulgaria)", precizează sursa citată.
Istoria Podului Prieteniei
Timp de peste doi ani, românii şi bulgarii au muncit la construcţia primului pod care avea să lege cele două ţări. A fost numit Podul Prieteniei, însă nu a putut mulţumi pe toată lumea.
În 1954, anul inaugurării sale, Podul Prieteniei, ridicat peste Dunăre pentru a lega localităţile Giurgiu (România) şi Ruse (Bulgaria) era cel mai mare pod combinat (feroviar şi rutier) din Europa.
Construcţia podului din oţel cu o lungime de aproape trei kilometri a început în 1952, iar potrivit unor istorici a fost impusă de Uniunea Sovietică şi realizată în urma unui acord semnat în 1951 între România şi Bulgaria. Peste 5.000 de români şi bulgari au dus greul lucrărilor, iar după doi ani şi trei luni de la începerea acestora, în 20 mai 1954, podul a fost inaugurat. Arhivele Agenţiei Centrale de Informaţii din SUA au păstrat o mulţime de note informative despre construcţia podului peste Dunăre, cu nume de cod „889”, considerat un obiectiv strategic pentru România, Bulgaria şi URSS.
Câteva clădiri temporare au fost ridicate mai întâi pe ambele maluri, unele pentru muncitori, iar altele pentru materialele de construcţie. Doar muncitorilor le este permis accesul pe şantier, iar indicatoare cu inscripţia „Fotografiatul şi realizarea schiţelor sunt strict interzise” au fost amplasate în jurul acestuia. Atât românii, cât şi bulgarii lucrează la pod în acelaşi timp”, arăta o notă secretă a CIA, din 1954. Cei care făceau fotografii şantierului erau trimişi imediat în închisoare, sub acuzaţia de spionaj.
Cei mai mulţi ingineri care angajaţi pe şantierul podului Ruse – Giurgiu erau sovietici, iar tehnicienii erau cehi, arăta o altă notă informativă a CIA.