Profesorii de educaţie fizică se revoltă împotriva noii legi a Educaţiei. Evaluarea nu se mai face cu note

0
0
Elevii nu vor mai primi note la orele de educaţie fizică FOTO: Ştefan Borcea
Elevii nu vor mai primi note la orele de educaţie fizică FOTO: Ştefan Borcea

Profesorii de educaţie fizică se revoltă împotriva noului proiect de lege a Educaţiei. Evaluarea nu se va mai face cu note şi vor dispărea mii de profesori.

Asociaţia profesorilor de educaţie fizică şi sport din Vrancea susţine că domeniul Educaţiei Fizice şi Sportului intră într-o criză majoră, indusă tocmai de către cei care ar fi trebuit să ajute pentru ca situaţia să se schimbe în bine.

Profesorii de sport atrag atenţia că această disciplină şcolară este „în mare pericol”, în urma schimbărilor anunţate de către ministerul educaţiei.

Asociaţia îndeamnă părinţii şi sportivii să susţină orele de sport în şcoli, în contextul în care sportul şcolar de masă este în moarte clinică din pricina lipsei de finanţare şi a deciziilor neinspirate.

Se susţine că scăderea numărului de ore de educaţie fizică, subfinanţarea sportului şcolar, evaluarea prin notarea „admis” sau „respins”, precum şi trecerea disciplinei educaţie fizică la curriculum la decizia şcolii ar putea avea grave repercusiuni.

„Evaluarea la orele de educaţie fizică se schimbă în mod radical, trecându-se de la acordarea de note de la 1 la 10, la calificative. Din păcate, este impropriu spus calificative, căci nu sunt de tip ”satisfăcător”, ”suficient” sau ”foarte bine” ci doar ”admis / respins”. Acest fapt transformă ora de educaţie fizică în disciplină de mâna a doua, aruncă în derizoriu importanţa acestui obiect, discriminează în mod clar Educaţia Fizică în raport cu celelalte discipline, demotivează elevul, care nu va mai participa cu acelaşi interes la această activitate de o importanţă majoră pentru sănătatea lui, îngrădeşte posibilitatea profesorului de a-şi atrage elevii către orele predate de el şi de a asigura elevului un feed-back relevant pentru prestaţia lui la ore, în concordanţă cu acele competenţe pe care profesorul urmăreşte să le dezvolte, precizează reprezentanţii Asociaţiei profesorilor de educaţie fizică”, trage semnalul Asociaţia profesorilor de educaţie fizică şi sport din Vrancea

O altă problemă de natură să provoace tulburări în acest domeniu este trecerea Cluburilor Sportive Şcolare şi ale Palatelor Copiilor  din subordinea Ministerului Educaţiei la primării. Acest lucru echivalează, spun profesorii, cu pierderea titularizării cadrelor didactice care lucrează aici şi transformarea lor într-un fel de funcţionari publici.

„Deşi măsura are efecte extrem de grave şi asupra Palatelor Copiilor, vom face mai mult referire la cluburile sportive. Din raţiuni de economie, se renunţă la mii de specialişti, care erau practic baza sportului de performanţă, care munceau zi de zi, îşi puneau priceperea în slujba selecţionării de noi elevi talentaţi, reuşeau să ţină sportul de performanţă pe linia de plutire, în ciuda problemelor majore existente în acest subsistem. Toată această situaţie vine într-un context general în care elevii fac tot mai puţină mişcare, în care ţara noastră a ajuns pe locul întâi la capitolul ”obezitate infantilă”, sportul şcolar de masă este în moarte clinică din pricina lipsei de finanţare şi a deciziilor neinspirate”, mai susţin membrii Asociaţiei.

Pe acest subiect, ministrul Educaţeii a reacţionat şi a transmis că   „palatele copiilor, cluburile copiilor şi cluburile sportive şcolare nu se desfiinţează” şi a precizat că trecerea în subordinea primăriilor şi consiliilor locale face parte din etapa de descentralizare.

Vă mai recomandăm:

Sorin Cîmpeanu: După intrarea în vigoare a noii legi a educaţiei, orientarea şcolară şi portofoliul devin obligatorii

Admiterea la colegiile naţionale împarte lumea şcolii în două. Care este argumentul forte al colegiilor

Focşani


Ultimele știri
Cele mai citite