Premieră naţională: locomotivă hibrid produsă în România. Se poate încărca în mai puţin de 3 ore
0Prima locomotivă hibrid produsă în România a fost prezentată joi, 22 februarie, în Gara Constanţa. Ea a fost realizată prin transformarea unei vechi locomotive Diesel.
Prima locomotivă hibrid produsă în România a fost prezentată pe linia 1 a Gării Constanţa. Ea poate atinge 30 de kilometri pe oră, având o autonomie de maximum 12 ore. Reîncărcarea durează 3 ore.
Reprezentantul producătorului Euroest România, Corneliu Dică, a explicat că locomotiva hibrid face parte dintr-un proiect de cercetare dezvoltat în ultimul an. „Este un proiect în premieră mondială, în premieră naţională. Este cea mai competitivă locomotivă de electrică de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de faţă. Valoarea proiectului este de 3,6 milioane de lei”, a spus Dică.
Valoarea totală a proiectului este de 3.560.041 lei, din care 1.580.041 provin din bugetul de stat, iar 1.980.000 lei reprezintă cofinanţare.
Hibridul feroviar LHy-M prezintă unele avantaje faţă de locomotivele clasice: reducerea emisiilor poluante 70%,a consumurilor specifice 30-60%, precum şi a costurilor de întreţinere cu circa 15%.
“Această locomotivă este extrem de necesară în condiţiile de manevră grea din porturi, triaje, platforme industriale, asigurând reducerea semnificativă a nivelului de noxe 40-70 la sută în funcţionare hibrida şi 100 la sută în funcţionare electrică”, au precizat reprezentanţii Euroest România.
Pe aceeaşi temă: