De ce sunt rafturile magazinelor goale: „Unele produse vor lipsi de Crăciun şi Anul Nou“
0Marea majoritate a produselor sunt transportate pe mările şi oceanele lumii de aproximativ 1.700.000 de navigatori, forţă de muncă care în această perioadă suferă din cauza condiţiilor de muncă impuse de beneficiarii produselor pe care le transportă, anunţă Sindicatul Liber al Navigatorilor.
Criza produselor care trebuia importate din China ne arată cât de vulnerabilă este întreaga lume. Concentrarea producţiei într-o regiune pe glob este cât se poate de bănoasă până la un moment dat când, dintr-un motiv sau altul, produsele nu se mai pot livra la timp către beneficiari.
Conform SLN, navigatorilor nu le sunt ridicate restricţiile de calatorie către şi de la locul de muncă în foarte multe ţări şi, prin urmare, aceştia au mari probleme cu schimburile care agravează şi mai mult situaţia întârzierilor de aprovizionare din diferite porturi din lume.
Mai precis, criza schimburilor de echipaje, criza containerelor şi, în general, întârzierile navelor din diferite motive, afectează lanţul de aprovizionare global cu efect imediat asupra rafturilor magazinelor sau a tuturor companiilor care depind de transporturile maritime.
Guvernele lumii, inclusiv Guvernul României, trebuie să ia masuri de urgenţă pentru reglementarea liberei circulaţii a personalului esenţial în transportul internaţional ca primă masură în scurtarea întârzierilor navelor, susţinute şi de alte măsuri pentru soluţionarea crizei containerelor goale sau simplificarea birocraţiei la sosire şi operare în porturi, consideră SLN
„Nu suntem de acord cu previziunile alarmiste a unor experţi care avertizează că de Crăciun sau Anul Nou nu vor mai fi produse în rafturile magazinelor, dar, cu siguranţă, unele din produse vor lipsi“, cred liderii Sindicatului Liber al Navigatorilor Constanţa.
Vă mai recomandăm: