Călătorie la New York cu transatlanticul de lux, în perioada interbelică. În cât timp ajungeau românii în Lumea Nouă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Themistocles, vasul care te ducea la New York în 16 zile FOTO Arhivă Dan Sambra
Themistocles, vasul care te ducea la New York în 16 zile FOTO Arhivă Dan Sambra

În perioada interbelică, existau mai multe curse regulate către New York, cu plecare de la Constanţa. Primele transatlantice de lux au făcut voiaje în SUA din 1914.

În perioada interbelică existau curse directe către New York, cu vase transatlantice, cum erau spre exemplu cele operate de compania Byron Steamship Company ltd. cu vasele „Megali Hellas“,„Themistocles“ şi „King Alexander“. 

Conform unei reclame din acea perioadă, se aducea la cunoştinţă că Serviciul Transatlantic oferea călătorilor drum către New York din Constanţa. „Se aduce la cunoştinţa călătorilor că vaporul transatlantic de lux „Megali Hellas“ de 10.000 de tone, cu o viteză de 16 noduri va pleca la 30 iunie din Constanţa direct New York, luând pasageri şi pentru Constantinopol şi Pireu“.

Un alt vapor care făcea curse direct la New York era „Themistocles“, care pleca din Constanţa la 25 iulie, dar şi „King Alexander“ la 2 august.

Durata voiajului era de 15 – 16 zile. „Se primesc şi mărfuri spre expediere“, se scria în oferta interbelică.

Pentru achiziţionarea biletelor şi obţinerea de informaţii, doritorii se puteau adresa M. Embiricos & C-ie din Bucureşti, strada Academiei, nr. 2, dar şi la sucursalele din Brăila, Galaţi şi Constanţa.

Compania aparţinea unei famiii de greci

Familia de greci Embiricos a deţinut prima companie care a organizat curse transatlantice Constanţa – New York a ridicat şi o clădire la Constanţa, în anul 1922, la intersecţia străzilor Nicolae Titulescu şi Cantacuzino, cunoscută sub numele de casa Embiricos, care a devenit mai apoi Palatul Navigaţiei. 

„Clădirea monumentală cu şase nivele a fost construită de această familie grecească, care deţine prima companie care a organizat curse transatlantice Constanţa – New York.

Edificiul de pe colţ prezintă două bovindouri, către străzile Nicolae Titulescu şi Canzacuzino, iar ferestrele tripartite de la primul nivel sunt surmontate de câte o cornişă puternic profilată, la baza căreia se desfăşoară o bogată decoraţie cu frunze de acant, ghirlandă cu fructe şi alte elemente florale“, spune Doina Păuleanu, directorul Muzeului de Artă Constanţa.

La ceremonia organizată de fraţii Georges Ercule şi Constantin Luludis „au luat parte şi mulţi invitaţi. După serviciul religios s-a servit o gustare şi şampanie”, aflăm din presa vremii, din ziarul „Dobrogea jună“.

transatlantice

FOTO Arhivă Dan Sambra

transatlantice

FOTO Arhivă Constanţa City

Vă mai recomandăm:

Basarabia şi Transilvania, „lebedele“ Mării Negre. Cum a fost salvat pasagerul Transilvania din mâna ruşilor printr-un joc diplomatic

Drama eroului Dumbravă: a preferat să se împuşte în cap decât să predea ruşilor navele româneşti de luptă

Suferinţele unui ofiţer român în lagărul sovietic Oranki. „Şocul a fost când am văzut căruţe trase de români înhămaţi. Nu a fost o zi în care să nu-mi fie foame“

Aventurile unui ofiţer român: a fugit peste graniţe, de frica ruşilor, şi a lucrat la lansarea primelor filme din seria James Bond

Distrugătoarele României, aşii Marinei care au ajuns la fier vechi din cauza ruşilor. Navele erau mai bine echipate şi mai rapide decât cele pe care le avem azi

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite