Hotelul de fițe din Cluj care și-a bătut joc de clienți, acționat în judecată. Ce au obținut clienții cazați în mizerie

0
Publicat:

Un hotel de fițe din Cluj-Napoca a refuzat să returneze banii plătiți de clienții, care au decis să nu mai stea și a doua noapte în condițiile de mizerie oferite. Turiștii au acționat în judecată și au câștigat.

instanta jpeg

Doi tineri care au achitat în avans pentru două nopți de cazare într-un hotel de patru stele din Cluj-Napoca au reușit să-și recupereze banii printr-o acțiune în instanță. Turiștii au fost nemulțumiți de condițiile pe care le-au găsit în hotelul de 4 stele, de tip boutique, unde își făcuseră rezervarea, anul trecut, în perioada festivalului Untold. Deși au încercat să rezolve amiabil problema, au fost refuzați categoric. 

Cei doi, soț și soție, au făcut rezervare în Cluj-Napoca pentru două nopți de cazare în perioada 5-7 august 2022, plătind pentru o cameră dublă 2.000 de lei. Ei au fost șocați de condițiile găsite la hotel

„Mocheta era prăfuită, pătată și arsă cu mucuri de țigară, draperia pătată/arsă cu mucuri de țigară, perdeaua pătată, canapeaua murdară și prăfuită, Urme de încălțăminte pe canapea, urme de mâncare uscată pe noptiere și pe masa din cameră, aparatul de aer condiționat nu funcționa și se afla într-o stare avansată de degradare, prosoapele erau murdare și prezentau urme de sânge, iar în baie existau scurgeri de apă de la cabina de duș”, arată sursa citată.

Cei doi au mers la recepție și au cerut curățarea camerei, pe timpul în care ei ies în oraș. La întoarcere, spre nemulțumirea lor, au găsit camera exact la fel cum au lăsat-o.

Deoarece la Cluj-Napoca toate hotelurile erau pline, fiind perioadă de festival, cuplul a fost nevoit să doarmă în camera mizeră. A doua zi au plecat și au solicitat la recepție returnarea banilor măcar pentru noaptea următoare, în condițiile în care nu au mai dorit să rămână în acele condiții. În loc de scuze și returnarea banilor, cei doi au fost refuzați cu lipsă de eleganță.

Instanța le-a dat dreptate

Hotărâți să nu lase nepedepsită nesimțirea hotelierului, cei doi au acționat în judecată unitatea de cazare. În paralel, au anunțat Protecția Consumatorilor și la Direcția de Sănătate Publică cu privire la condițiile găsite. Hotelul s-a ales și cu o amendă. 

Procesul civil a început în februarie 2023 la Judecătoria Cluj-Napoca. Judecătorii le-au dat dreptate celor doi turiști: hotelul a fost obligat să le plătească 1.500 de lei, reprezentând reducerea corespunzătoare a prețului, aferentă serviciilor hoteliere prestate.

„Reclamanții în mod îndreptățit au părăsit hotelul în data de 6 august 2022, fiind dreptul lor să beneficieze de standardul minimal de igienă impus de prevederile legale.Dat fiind că pentru a doua noapte, reclamanții nici nu au mai beneficiat de serviciile hoteliere, instanța apreciază că sunt îndreptățiți să solicite, de la pârâtă, restituirea prețului pentru întreg prețul pentru o noapte de cazare achitat în avans, respectiv suma de 1.000 lei. Cât privește prima noapte, instanța va ține cont că aceștia au beneficiat de serviciile hoteliere prestate, dormind în acea noapte în camera de hotel (noaptea 5 august – 6 august 2022). Având în vedere că hotelul nu a asigurat standardul legal minimal de igienă al camerei, instanța apreciază că reclamanții sunt îndreptățiți să recupereze jumătate din prețul achitat pentru prima noapte, adică suma de 500 lei”, a fost decizia instanței.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite