Plimbări cu biciclete inteligente la Călărași, din 2023. Cât a costat sistemul de bike-sharing
0Din 2023, în Călărași, oamenii se vor putea plimba cu biciclete și triciclete inteligente. Proiectul, finanțat prin fonduri europene, are o valoare de 5,6 milioane de lei.

Municipiul Călărași va beneficia de un sistem de bike-sharing, prin intermediul unui proiect cu fonduri europene, din primăvara lui 2023. În prezent, la Călărași au fost amenajate cele 19 stații de biciclete. În total vor fi puse la dispoziția publicului 190 de biciclete, șase biciclete pentru persoanele cu handicap și toto atâtea triciclete pentru vârstnici. Bicicletele vor putea fi închiriate în baza unui card.
„Va exista un sistem prin care se poate utiliza un card, iar cetățenii se vor putea înregistra și noi vom putea identifica, la momentul respectiv, cine și unde a lăsat bicicleta, pentru că au computere la bord și putem să depistăm, prin GPS, unde se află acestea, în orice moment. Va exista și o mașină care să recupereze bicicletele în timp optim.
În primă fază, acest serviciu va fi experimental. Probabil, sistemul va fi operațional din luna martie a anului viitor, deoarece chiar dacă terminăm noi toate aceste proceduri până în luna noiembrie 2022, va fi vreme nefavorabilă și nu putem risca tot felul de accidente. Bicicletele au sosit deja la Călărași”, a precizat primarul municipiului Călărași, Marius Dulce.
Acoperă rețeaua urbană de piste
Autorităţile locale din Călăraşi au semnat la 18 aprilie 2022 contractul de furnizare echipamente şi sistem bike-sharing în cadrul unui proiect european prin care se urmăreşte mobilitatea urbană alternativă.
„În valoare de 5.693.912,02 lei (TVA inclus), cu o cofinanţarea asigurată de Municipiul Călăraşi de 2% (113.878,24 lei), contractul însemnă furnizare, montaj şi punere în funcţiune echipamente şi se întinde pe o perioadă de 12 luni dar nu mai târziu de 4 aprilie 2023. Contractul de finanţare a fost semnat pe 30 aprilie 2020", au anunţat reprezentanţii Primăriei Călăraşi.
Proiectul va acoperi reţeaua urbană continuă de piste de biciclete (care va uni punctele terminale ale căii principale rutiere a municipiului - str. Prel Bucureşti şi Bucureşti – cu pistele realizate independent de alte investiţii în infrastructură) asigurând conexiuni cu zone de agrement şi puncte de interes turistic şi de importanţă locală ale municipiului Călăraşi.
Pentru toate cele 19 staţii de biciclete sunt prevăzute tot atâtea staţii de andocare, simple sau duble, cu încărcare unidirecţională.
Zonele din municipiul Călărași unde sunt amplasate staţiile inteligente automatizate de biciclete sunt acestea:
Staţia nr.1 în zona Gară;
Staţia nr. 2 în zona 1 Decembrie 1918 (zona Colegiul Economic);
Staţia nr. 3 în zona Sloboziei (zona Inspectorat Şcolar Judeţean);
Staţia nr. 4 în zona Liceul Mihai Eminescu;
Staţia nr. 5 în zona Parcul Sfânta Anastasia;
Staţia nr. 6 în zona Bucureşti 1(zona PREFAB);
Staţia nr. 7 în zona Bucureşti 2 (zona ISU);
Staţia nr. 8 în zona Siderca;
Staţia nr. 9 în zona Bucureşti 3 (zona Biserica Mircea Vodă);
Staţia nr. 10 în zona Bucureşti 4 (Colegiul Naţional Barbu Ştirbei şi Direcţia Agricolă);
Staţia nr. 11 în zona Grădina Zoologică;
Staţia nr. 12 în zona Stadionul Ion Comşa;
Staţia nr. 13 în zona Spitalul Judeţean;
Staţia nr. 14 în zona Muşeţelului (zona Cimitir Mircea Vodă);
Staţia nr. 15 în zona Nicolae Titulescu (zona Biserica lui Hristos);
Staţia nr. 16 în zona Republicii 2 (zona Şcoala Gimnazială Nicolae Titulescu);
Staţia nr. 17 în zona Tribunalului;
Staţia nr. 18 în zona Păcii (zona Biserica Măgureni);
Staţia nr. 19 în zona Şcoala Gheorghe Florea – nr.7.