Lucrările de la Pasajul Piaţa Presei Libere, îngreunate de cablurile din subteran. Când va fi gata singurul pasaj din Bucureşti cu bifurcaţie subterană
0Lucrările de la Pasajul subteran Piaţa Presei Libere ar putea fi terminate cu întârziere din cauza cablurile electrice care se găsesc în subteran. Cu toate acestea, reprezentanţii Primăriei Capitalei susţin că pasajul se conturează pe sub pământ şi că lucrările au ajuns pe ultima sută de metri.
Deşi lucrările ar trebui să se încheie la sfârşitul lunii aprilie, acestea ar putea întârzia câteva zile din cauza cablurilor electrice care au fost descoperite în subteran în timpul săpăturilor. „Nu putem spune încă dacă termenul va fi întârziat, aşteptăm nişte grafice. Au fost găsite cabluri de medie tensiune şi acum sunt luate la mână pentru a se găsi o soluţie“, a precizat Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.
Cum o să arate Pasajul Piaţa Presei Libere
Pasajul Piaţa Presei Libere, singurul din Bucureşti cu bifurcaţie subterană, este amplasat la intersecţia a patru artere cu trafic intens: Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, Şoseaua Kiseleff, Bulevardul Mărăşti şi Bulevardul Poiligrafiei. Potrivit primarului general al Capitalei, această intersecţie este traversată în fiecare oră de aproximativ 12.000 de autoturisme, înregistrându-se o circulaţie greoaie, cu numeroase ambuteiaje.
Cum o să arate Pasajul Piaţa Presei Libere după finalizarea lucrărilor
Pasajul subteran Piaţa Presei Libere ar trebui să fie gata la sfârşitul lunii viitoare, urmând ca după finalizarea lucrărilor să aibă două benzi de circulaţie, bifurcându-se astfel: pasaj cu două benzi de circulaţie spre Şoseaua Kiseleff şi o ramură cu o bandă de circulaţie lărgită spre Bulevardul Mărăşti. Cu tot cu rampe, pasajul subteran va avea o lungime de circa 700 de metri. În total, costurile pasajului se ridică la aproximativ 60 de milioane de lei, fără TVA.
Urmează plantarea copacilor
Pentru realizarea pasajului, au fost tăiaţi circa 50-60 de arbori din zonă, potrivit oficialilor din cadrul Primăriei Generale.
„După finalizarea lucrărilor, se vor planta copaci în zona respectivă. Nu defrişăm sub nicio formă, probabil că, la final, vom avea mai mulţi copaci plantaţi decât la început“, declara, la scurt timp după deschiderea şantierului, directorul Direcţiei de Transporturi, Ion Dedu. Şi primarul general al Capitalei a anunţat că „pe parte de care nu este interesat constructorul se vor planta pomi“ astfel încât să se păstreze perdeaua de arbori din apropierea pasajului.