FOTOGALERIE Proiect ambiţios iniţiat de primăria Capitalei: linii de tramvai şi autobuz, o gară şi parcare subterană în zona Răzoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
razoare

Pentru a rezolva problema traficului din vestul Capitalei spre Centru, municipalitatea îşi îndreaptă atenţia spre un proiect mai vechi, şi anume construirea nodului Intermodal Răzoare. Acesta presupune construirea unor linii de tramvai şi autobuz, o gară şi o parcare subterană.

Aglomeraţia din zona Răzoare le dă bătăi de cap autorităţilor din Capitală. Chiar dacă metroul va prelua o parte din traficul intens după finalizarea lucrărilor la Magistrala V, numărul în creştere al maşinilor care trec zilnic dinspre Drumul Taberei va aglomera din nou traficul în zona Răzoare.

Astfel, municipalitatea propune construcţia unui pasaj subteran pe direcţia strada Progresului – bulevardul Geniului. Această soluţie a fost propusă încă din anul 2007 şi prevedea construcţia a două pasaje subterane.

Unul dintre ele era proiectat pe direcţia Drumul Taberei – Eroilor, iar cel de-al doilea pe sensul strada Progresului – bulevardul Geniului spre pasajul Basarab, ulterior s-a renunţat la construcţia primului pasaj, din cauza săpăturilor pe care le-a început Metrorex în zona Academiei Militare.

Potrivit Primăriei Capitalei, proiectul urmează a fi reconsiderat, având un caracter foarte complex.

„Pasajul Răzoare ar avea prioritate, dat fiind că zona s-a aglomerat puternic de la construcţia Pasajului Basarab, dar lucrările vor începe în funcţie de finanţarea de care dispunem. Nodul intermodal Răzoare se încadrează în planul de închidere a inelului central, care prevede existenţa a cel puţin două benzi pe sens, fără conflicte în intersecţii, ceea ce ar însemna construcţia mai multor pasaje, multe dintre ele fiind deja începute. Studiile arată că, dacă s-ar realiza acest proiect, şi circulaţia ar fi dirijata pe inele, în detrimentul radialelor, nu ar mai exista ambuteiaje mari în Capitală”, a declarat, pentru b365.ro, Ion Dedu, director în Direcţia Transporturi din Cadrul Primăriei Capitalei.

Schimbarea la faţă a intersecţiei Răzoare, reprezintă unul dintre cele mai îndrazneţe proiecte de infrastructură propuse de Primăria Capitalei. În cadrul proiectului denumit „Nod intermodal Răzoare – Calea 13 Septembrie” se doreşte amenajarea unui punct de transport public compus din:

  • tunel rutier de la intersecţia străzii Progresul cu Calea 13 Septembrie până la intersecţia bulevardul Geniului cu Şoseaua Cotroceni
  • o parcare subterană
  • o gară subterană
  • linii de tramvai şi autobuz, construite în paralele cu liniile de metrou.

Construcţia va fi organizată pe mai multe niveluri subterane, supraterane şi la nivelul solului, iar pasajul subteran va fi perpendicular pe viitoarea Magistrală 5 Drumul Taberei – Eroilor, informează b365.ro

În cazul în care autorităţile vor decide construirea unei gări în cadrul Nodului Intermodal Răzoare, Ion Dedu explică faptul că „ linia de tren ar putea lega magistrala principală, plecând din Gara de Nord, de Gara Cotroceni, trecând pe la Răzoare, până la Gara Progresul. Viitoarea cale ferată ar fi subterană, săpată cu scuturi în cazul în care terenul ne va permite şi nu vor fi afectate construcţiile din zonă.”

Problema principală pe care o întâmpină proiectul o reprezintă lipsa fondurilor. În anul 2012, din bugetul primăriei doar 2.200 euro au fost alocaţi acestui proiect, având în vedere că proiectul necesită o investiţie totală de aproximativ 150 milioane de euro potrivit studiilor făcute, în 2007, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite