HARTĂ INTERACTIVĂ Lucrările la magistrala „Drumul Taberei - Universitate” riscă să fie amânate din cauza bugetului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În 2013 ar trebui să fie finalizat şantierul la suprafaţă. FOTO Mediafax
În 2013 ar trebui să fie finalizat şantierul la suprafaţă. FOTO Mediafax

Bugetul alocat pentru proiectul „Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate” a fost redus cu mai mult de jumătate în urma rectificării bugetare pe 2012.

Fondurile iniţiale de 380,9 milioane de lei alocate iniţial pentru 2012 au fost reduse la 179,9 milioane de lei, în urma rectificării. "Ca urmare, pot apărea întârzieri, amânări sau în cel mai rău caz, sistări temporare ale lucrărilor, cu consecinţe negative în plan economic, financiar şi social", potrivit unui răspuns oficial al Metrorex furnizat la solicitarea HotNews.

Reprezentanţii Metrorex susţin că ar fi necesară suplimentarea fondurilor cu 99,2 milioane de lei pentru a putea respecta clauzele impuse prin contract. "Pentru obiectivul sus amintit. în cadrul contractului de execuţie staţii şi tunele pe secţiunea Râul Doamnei - Haşdeu este necesară suplimentarea fondurilor cu suma de 99.200 lei în scopul respectării clauzelor contractuale şi a graficului de execuţie", se arată în comunicatul emis de Metrorex.

Lucrări în grafic şi nu prea

În jurul orei 17.00, reprezentanţii Metrorex au revenit cu un comunicat din care reiese faptul că există fonduri suficiente pentru continuarea lucrărilor la tronsonul Magistralei V „ordonatorul de credite - Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii s-a asigurat însă că prin rectificarea bugetară sumele alocate să fie suficiente pentru derularea lucrărilor până la sfârşitul acestui an, urmând ca pentru anul viitor suma necesară să fie prinsă în buget", arată Metrorex în cel de-al doilea răspuns.

În urma proiectului de rectificare bugetară pe anul 2012, bugetul Ministerului Transportului şi Infrastructurii a fost redus de la 14,67 miliarde lei la 13,42 miliarde lei. Cea mai mare parte din buget a fost tăiată de la cofinanţarea proiectelor cu fonduri externe nerambursabile post-aderare, respectiv suma de 1,01 miliarde lei.

Reprezentanţii Metrorex susţineau în luna august că lucrările se desfăşoară conform graficului. „În general, stadiul lucrărilor este conform graficului proiectului, constructorii Magistralei V de metrou au reuşit peste vară să recupereze uşoara întârziere de o lună cauzată de greutăţile întâmpinate în identificarea arhitecturii unora dintre utilităţile care trebuie relocate. Lucrul la unele dintre staţii este chiar uşor mai avansat. Echipa de constructori este pregătită să recupereze eventualele întârzieri neprevăzute, dacă acestea vor apărea, astfel încât, până la sfârşitul acestui an, la toate cele 10 staţii să se finalizeze construirea pereţilor mulaţi şi a planşeelor şi să se înceapă excavaţiile în interior şi realizarea tunelurilor de metrou", spunea Ioan Ursu, inginer la proiectul magistralei.

M5 - Râul Doamnei - Eroilor 2:

Lungime: 6,2 km + 1 km

Număr staţii: 9 + 1 (şi un depou)

Constructor lot 1.1 - Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România)

Constructor lot 1.2 - Max Bogl (Germania) - Max Boegl (România)

Cost: 215 milioane euro (fără TVA) /50% bugetul de stat - 50% BEI

Termen de finalizare: 2015

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite