YouthTB, aplicația STB pentru cumpărarea online a abonamentelor pentru elevi, pe butuci

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aplicația dedicată elevilor și studenților - YouthTB - prin care aceștia ar trebui să-și achiziționeze abonamente la preț redus fără a mai merge la ghișee nu funcționează, a semnalat un ONG. Dovadă în acest sens stau și recenziile aplicației care are un rating 1,6 / 5 stele.

FOTO Asociația Metrou Usor/Facebook
FOTO Asociația Metrou Usor/Facebook

Din păcate, însă, măsura este dusă în derizoriu de problemele numeroase ale aplicației YouthTB, cea mai răspândită fiind chiar nerecunoașterea statutului de elev / student al utilizatorilor. Mai rău, după nici 6 luni de la lansare (timp insuficient pentru maturizarea unei aplicații cu un impact atât de mare asupra publicului), STB a decis ca întregul proces de achiziție al abonamentelor reduse să se facă exclusiv prin aplicație. Mai mult, aplicația nu a mai fost actualizată de la lansarea sa din septembrie 2022, fiind și în acest moment la prima sa versiune. De parcă nu era suficient, această tranziție s-a desfășurat fără un comunicat oficial. Singurele informări au fost adăugate pe website-ul STB, în cadrul secțiunii dedicate aplicației (un loc puțin vizibil publicului și presei), respectiv pe pagina de Facebook a instituției. Mesajele au apărut retroactiv, după ce măsura a intrat în vigoare. Toate acestea au dus la imposibilitatea achiziționării abonamentelor reduse în multe cazuri, așa cum reiese și din recenziile aplicației, ce are un rating 1,6 / 5 stele. Până acum, STB nu și-a asumat vina și nu a dispus revenirea la vechiul sistem, până la remedierea deficiențelor, așa cum ar fi fost normal. În schimb, STB a decis să paseze responsabilitatea tinerilor aflați în incapacitatea de a utiliza aplicația. Acestora le este solicitat să completeze o cerere (ce nu era necesară până la așa-zisa digitalizare) și să se deplaseze lunar la ghișee pentru a achiziționa abonamentele reduse. Adică exact ce se dorea a fi evitat prin crearea aplicației YouthTB.(...) Atragem atenția că forțarea digitalizării, coroborată cu problemele tehnice semnalate, poate atrage după sine efectul opus. Există riscul ca numărul călătoriilor frauduloase să crească, să fie descurajată utilizarea transportului public, sau să crească reticența publicului față de metodele moderne de plată”, se arată într-o postare pe Facebook a Asociației Metrou Ușor.

Reprezentant al ONG-ului, Cristian Marin, care este și masterand la Facultatea de Transporturi, a declarat că STB a reușit să pună astfel pe butuci sistemul de abonamente cu preț redus. „La mine nici măcar nu se deschide aplicația. A trebuit să mă duc la ghișeul din Titan unde mi s-a dat de înțeles că eu nu sunt în stare de nimic. Am explicat că nu se deschide aplicația, dar atitudinea a rămas cam aceeași. Adică tot eu sunt de vină. A trebuit să completez formulare să spun ce nu funcționează și în final am primit abonamentul”, a precizat Cristian Marin.

La rândul lui, președintele Consiliului Municipal al Elevilor București, Lucian Cismaru, a declarat că, din câte știe de la colegi, în general aplicația funcționează, dar mai sunt și cazuri în care aceasta dă unele „rateuri”. „Din când în când s-a întâmplat ca un coleg să introducă datele de identificare, CNP-ul, dar aplicația să-i nu recunoască statutul de elev. Dar, repet, în general funcționează această aplicație. Cel puțin așa mi-au spus colegii”, a precizat Lucian Cismaru. 

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite