A început Festivalul Naţional al Peştelui: păstrăv, icre, midii şi calamar pane
0Ieri, în Parcul Tineretului din Capitală a început cea de-a patra ediţie a Festivalului Naţional al Peştelui. În cadrul evenimentului, vizitatorii se pot bucura de numeroase gustări şi expoziţii de echipamente dedicate pasionaţilor de pescuit.
Începând de vineri, 3 octombrie, şi până duminică, 5 octombrie, Parcul Tineretului din Capitală găzduieşte cel mai mare festival dedicat peştelui din România. Festivalul Naţional al Peştelui reuneşte producători, importatori şi distribuitori locali de peşte, preparate din peşte şi accesorii pentru prepararea şi gătitul peştelui, precum şi reprezentanţi ai fermelor piscicole şi ai bălţilor din ţară.
Expoziţii şi preparate pescăreşti
În cadrul festivalului , vizitatorii pot cumpăra peşte autohton de mare şi de apă dulce, pecum şi peşte din import şi preparate obţinute din acestea. De asemenea, cei interesaţi îşi pot cumpăra accesorii necesare preparării peştelui.
Din programul festivalului nu vor lipsi conferinţele susţinute de nutriţionişti şi profesori de biologie despre beneficiile aduse de consumul de peşte. Totodată, cei prezenţi la eveniment vor putea gusta numeroase preparate pescăreşti: păstrăv la grătar, salată de icre, zacuscă cu peşte, midii pane, calamar pane sau limbă de mare.
Rolul unui asemenea festival
Festivalul Naţional al Peştelui are drept obiectiv principal creşterea consumului de peşte în România şi conştientizarea beneficiilor pe care le are acest consum, precum şi popularizarea unor specii mai puţin cunoscute în România şi a preparării lor. Acest obiectiv al evenimentului se pliază şi pe fondul datelor obţinute în 2013 de către Asociaţia Piscicultorilor din România. Potrivit acestor date, ţara noastră se afla printre ultimele din Europa, în ceea ce priveşte consumul de peşte, un român mâncând anual, în medie, mai puţin de 5 kilograme, în timp ce consumul mediu în Uniunea Europeană este de 20 de kilograme anual.
De asemenea, Festivalul Naţional al Peştelui îşi propune creşterea încrederii populaţiei în mărcile comerciale operate de jucătorii din industria piscicolă naţională (ferme piscicole, procesatori de peşte, magazine de desfacere şi comercializare).
Un alt obiectiv al festivalului este creşterea numărului de activităţi în ramurile conexe industriei de resort şi anume pescuitul sportiv şi turismul piscicol.