Cât durează drumul București-Brașov pe calea ferată. Trenurile interbelice erau mai rapide

0
Publicat:

Din cauza restricțiilor dintre Brașov și Predeal, trenurile fac acum cu zece minute mai mult decât anul trecut pe distanța Brașov - București. În perioada interbelică, aceeași distanță era parcursă într-un timp mai scurt.

Coperta cărții „Mersul trenurilor de călători” din 1978 FOTO Ioan Buciumar
Coperta cărții „Mersul trenurilor de călători” din 1978 FOTO Ioan Buciumar

Bucureștiul pare să fie tot mai departe de Brașov, cel puțin pe calea ferată, unde trenurile parcurg tot mai greu această distanță. Deși tehnologia a evoluat și în țările din Europa de Vest o asemenea distanță de 166 de kilometri este parcursă de cele mai rapide trenuri în mai puțin de o oră, în România nu există nici măcar un tren care să ajungă dintr-unul din cele două orașe în celălalt în mai puțin de două ore.

Mai mult, trenurile fac de obicei peste două ore și jumătate, iar cele care opresc în toate stațiile de la Brașov la Ploiești fac aproape patru ore.

Anul trecut, părea că lucrurile încep să intre în normal, când a apărut un tren care parcurgea distanța Brașov – București în 2 ore și 2 minute, cu un minut mai puțin decât cel mai rapid tren din perioada comunistă, rapidul „Decebal”, care în 1978 făcea 2 ore și 3 minute.

Anul trecut, o întâmplare

Numai că lucrurile au stat așa doar un an, deoarece anul acesta trenul face 2 ore și 4minute, cu un minut mai mult decât acum o jumătate de secol.

Dacă ne uităm la celelalte trenuri, acestea fac și acum mai mult decât în perioada interbelică. Distanța Brașov - București este acoperită în 2 ore și 24 de minute în cel mai fericit caz și în 3 ore și 42 de minute de cel mai lent dintre trenuri. Asta dacă nu punem la socoteală și celebrele întârzieri ale trenurilor din România.

În 1934, vitezele maxime erau și de 100 km/h pe cele mai rapide porțiuni. Între București și Ploiești vitezele medii erau chiar și de 75 km/h, iar între Buzău și Ploiești, de 73 km/h pentru cele mai rapide trenuri.

Modernizarea căii ferate, mult întârziată

Afacerea modernizării tronsonului de 27 de kilometri de cale ferată dintre Brașov și Predeal, de pe cea mai circulată rută feroviară a țării, pare la prima vedere una banală: preț enorm de umflat în perioada dinaintea începerii lucrărilor, termene nesfârșite și firme alese din raftul cu clienți politici, potrivit antena3.ro.

Pe măsură ce șefii CFR se îngroapă în explicații despre justificarea prelungirii fazei de hârtii, durata călătoriei cu trenul spre stațiunile de schi de pe Valea Prahovei creşte de la an la an, pentru că degradarea este rapidă și din ce în ce mai gravă.

În doar un an, călătoria de la București la Brașov a devenit mai lungă cu aproape 10 minute pentru că viteza este permanent restricționată. În ritmul actual, în patru ani s-ar putea ajunge ca distanța dintre București și Brașov să nu mai fie parcursă de niciun tren în mai puțin de 3 ore.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite