Sorin Grindeanu, despre podul de la Brăila: „Nu va fi dat în folosință un pod la care să ne uităm”
0Podul de la Brăila urmează să fie dat în folosință la finalul lunii decembrie, iar prima variantă de drum de acces va fi către Măcin, pe raza județului Tulcea, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu.

„Sper ca termenul de final de decembrie, așa cum ne-au asigurat constructorii, să fie menținut. În niciun caz nu va fi dat în folosință un pod la care să ne uităm”, a declarat ministrul Transporturilor cu privire la construcția drumurilor de acces către pod.
Grindeanu a precizat că există drumuri adiacente pe raza județului Tulcea pe două variante: una către Jijila, una către Măcin. „Ceea ce se va da în folosință anul acesta este varianta către Măcin, urmând ca varianta către Jijila – care are legătură în același drum național – să fie dată în circulație anul viitor”, a estimat ministrul Transporturilor în conferința după semnarea contractelor cu UMB pentru loturile 1 și 4 din Autostrada Buzău – Focșani, potrivit economica.net.
Grindeanu mai spune că pe raza județului Brăila va trebui făcută legătura cu drumul expres care se află în construcție între Galați și Brăila, constructorul fiind același cu care CNAIR a semnat marți contract pe A7. „Iar anul viitor drumul expres trebuie dat în folosință și una din variantele de descărcare este în acest drum expres”, explică ministrul Transporturilor.
Al treilea pod din Europa ca dimensiune
Podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. De asemenea, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.
Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.
Piloni de 192 de metri înălțime
Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila ar putea deveni şi o zonă de agrement spectaculoasă. La baza podului, autorităţile au în plan amenajarea unui restaurant pescăresc, dar şi o zonă parking pentru bărci.